پشت پرده تماس وزرای خارجه آمریکا و عمان/ خبر مهم در راه است؟

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه آمریکا و عمان در این تماس تلفنی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن در این گفت وگوی تلفنی مدعی شده است که حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ و اقدامت آنها روند صلح در یمن را به خطر می اندازد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این گفت وگو با همتای عمانی خود، از تلاش‌های این کشور برای پایان دادن به درگیری در یمن تشکر کرده است.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه و تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، دولت یمن بارها به رژیم اسرائیل هشدار داده و خواستار توقف این جنگ شده است. ارتش یمن در نهایت در نوامبر۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) و پس از ادامه این درگیری‌ها در غزه، حملات علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم را در دریای سرخ آغاز کرد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته و در حمایت از مردم غزه، کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، به حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی شرکت‌هایی که با تل آویو مراوده دارند و نیز کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل در دریای سرخ، دریای مدیترانه و یا هرجایی که دست نیروهای مسلح یمن به آنها برسد، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی تاکنون در چند نوبت به مواضع ارتش یمن حمله کرده‌اند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.