اقدام وحشیانه ارتش اسرائیل با نظامیان صهیونیست

 

به گزارش پایگاه خبری «صدی البلد»، گزارش کمیته مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل نشان می‌دهد که ۱۴ نظامی صهیونیست در حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به طور عامدانه و برای اسیر نشدن کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، اقدام ارتش اشغالگر در راستای پروتکل «هانیبال» است که با هدف ممانعت از اسارت صهیونیستها است.

این پروتکل بارها در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و حین درگیری با رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که وارد جنوب اراضی اشغالی شدند، مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق این پروتکل، ارتش اسرائیل به هر ابزاری روی می آورد تا نظامیان آن اسیر نشوند حتی اگر این اقدام کشتن آنها باشد.

با وجود اینکه این دستورالعمل در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی و علنی لغو شد، اما رسانه های رژیم صهیونیستی از روی آوردن ارتش این رژیم به این رویکرد در جریان عملیات طوفان الاقصی اشاره کردند.

طبق نتایج تحقیقات کمیته مستقل سازمان ملل، نظامیان رژیم صهیونیستی به یک خودرو که احتمال می دادند، حامل نظامیان اسیر است، آتش گشودند.

بر اساس این گزارش سازمان ملل، همچنین بالگرد اسرائیلی یک زن را هنگام اسارت به دست نیروهای فلسطینی، هدف قرار داده است.

همچنین طبق گزارش کمیته وابسته به سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی برخی یا همه ۱۳ اسیر این رژیم را در منزلی در شهرک «بئری» کشته است.

به گزارش ایرنا، «هانیبال» واژه‌ای است که به‌طور ویژه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها شنیده و اطلاعاتی از آن منتشر شده است. تا پیش از آغاز این عملیات گمان می‌رفت که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۶ این پروتکل را تعلیق کرده است.

پروتکل هانیبال که از سوی رژیم صهیونیستی ابداع شد، یک استراتژی نظامی بوده که در گذشته چندین بار مورد استفاده قرار گرفته است.

هدف اصلی آن جلوگیری از اسارت نظامیان یا غیرنظامیان شهرک‌نشین به هر قیمتی است.

این تاکتیک نظامی در سال ۱۹۸۶ به دنبال بازداشت سه نظامی صهیونیست از یک تیپ پیاده نظام از سوی حزب‌الله در جنوب لبنان آغاز شد. در آن زمان، این منطقه به‌عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد یک «منطقه امنیتی» در طول جنگ داخلی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شد.

بقایای این سه نظامی بازداشت شده در نهایت ۱۰ سال بعد، در سال ۱۹۹۶، از طریق مبادله‌ای که شامل بازگرداندن اجساد ۱۲۳ مبارز حزب‌الله بود، به رژیم صهیونیستی تحویل شد.

در سال ۲۰۱۶، در مستندی تولید شده از سوی الجزیره، فرماندهان سابق و افرادی که در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کردند، پروتکل هانیبال را اینگونه خلاصه کردند: یک سرباز مرده بهتر از یک اسیر زنده است.

به‌تازگی هاآرتص در گزارشی به نقل از مقام‌های امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی به کشته شدن شهرک‌نشینان حاضر در یک جشنواره موسیقی از سوی بالگرد ارتش این رژیم اذعان کرد.

این گزارش به نقل از یک مقام ناشناس پلیس رژیم صهیونیستی، می افزاید: تحقیق درباره این حادثه نشان می‌دهد که یک بالگرد نظامی اسرائیل که از پایگاه «رامات داوید» به محل حادثه رسیده بود، به سمت برخی از افراد حاضر در آنجا شلیک کرد.

یافته‌های جدید این استدلال را تقویت می‌کند که بسیاری از شهرک‌نشینانی که در هفتم اکتبر به هلاکت رسیدند، از سوی خود ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

همچنین در همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی یک زن شهرک‌نشین که شاهد عملیات مقاومت در شهرک‌های نزدیک مرز غزه بود، اذعان کرد که که تعدادی از شهرک‌نشینان «بی‌تردید» از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

«یاسمن پورات» ۴۴ ساله، در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به‌ویژه به درگیری‌های مسلحانه بین مبارزان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در «کیبوتز بئری» اشاره کرد.

به گفته او، مبارزان مقاومت با آن‌ها و دیگران رفتار انسانی داشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.