قیمت سکه به دلار پشت کرد؛ به اونس دست داد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته خواهد رفت که قیمت‌ها در پایان معاملات روز چهارشنبه طبق پیش‌بینی‌ها سیگنال افزایشی را از آمریکا گرفتند و از محدوده رنج خارج شدند. قیمت سکه امامی که در آغاز معاملات روز گذشته رنج بود و در سطح ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جا خوش کرده بود، پس از اعلام آمار داده های تورمی آمریکا در ماه می و افزایش قیمت اونس طلا، از این محدوده خارج شد و در نهایت بازار را با نرخ ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بست. قیمت این فلز گرانبهای داخلی در معاملات پشت خطی هم روند افزایشی را تداوم بخشید و با عبور از مرز مهم ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۴۰ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، انتشار آمار تورم آمریکا در ساعاتی از شب گذشته قیمت اونس را تا سقف ۲۳۳۹ بالا برد اما با سخنرانی جروم پاول و نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو در ۵.۵ درصد، اونس دنده عقب گرفت و در لحظه تدوین این گزارش ۲۳۱۲ دلار قیمت خورد.

روز گذشته همچنین قیمت دلار در جریان معاملات هر چه برای ورود به محدوده مقاومتی تلاش کرد به در بسته خورد و کاهش قیمت درهم باعث شد تا در ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شود. البته برخی از معامله‌گران ادعا کردند که بازار دلار هم از نوسان انس طلا بی‌نصیب نماند و با افزایش ارزش طلای جهانی، قیمت دلار هرات به سمت ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان خیز برداشت اما به دلیل بازگشت اونس از محدوده مقاومت، این روند ادامه پیدا نکرد. قیمت دلار هرات در معاملات فردایی هم افزایشی را تجربه نکرد و در ۵۸ هزار و ۷۸۰ به کار خود پایان داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت سکه مرز مهم را فتح کرد/ دلار از سکه افتاد؛ طلا مهم شد/ پیش بینی قیمت سکه امروز 24 خرداد 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.