دو راهی سخت قیمت طلا و دلار برای بازار سکه/ قیمت سکه سقوط می‌کند؟

به عقیده معامله‌گران بازار، مرز مقاومتی ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه بسیار مهم است و اگر در جریان معاملات امروز بازار، همچون پشت خطی قیمت بالای این مرز تثبیت دهد، احتمال صعود به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد. اما چشم فعالان بازار امروز نه به داخل بلکه به خارج از کشور دوخته شده است و معامله‌گران منتظر تصمیم مهمی هستند که قرار است توسط فدرال رزرو گرفته شود. هر چند به عقیده بسیاری از تحلیلگران فنی در جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا، تغییری در سیاست پولی اتفاق نخواهد افتاد اما همیشه اظهارات مقامات فدرال رزرو را باید به‌دقت بررسی کرد.

بانک مرکزی آمریکا همانطور که پیش از این اعلام کرده بود، امروز داده های تورمی کلیدی ماه می را منتشر خواهد کرد و اگر این داده ها اونس طلا را در مسیر صعود قرار دهد، بازار طلا و سکه ایران هم از مرز مقاومتی عبور کرده و نوسان افزایشی را ثبت خواهد کرد. ارزش اونس امروز و در لحظه نگارش این گزارش رشد نسبی داشت و به ۲۳۱۶ دلار رسید. قیمت دلار دیگر مولفه مهم برای قیمت سکه هم که روز سه شنبه را با نرخ ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومان بسته بود، در جریان معاملات پشت خطی دوباره به کانال ۵۸ هزار تومان عقب نشینی کرد و ۵۸ هزار و ۹۷۰ تومان قیمت خورد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پالس آمریکایی به بازار سکه؛ حرف آخر را اونس می‌زند یا قیمت دلار؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 23 خرداد 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.