بحران در اسرائیل/ ارتش به کمبود نیرو اعتراف کرد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کمبود نیروی انسانی در ارتش اسرائیل در حد یک لشگر اعتراف کرد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلا کرد، ارتش اسرائیل در حال حاضر از کمبود 15 گردان (معادل 4500 نفر) نیروی نظامی رنج می‌برد و همین امر باعث شده است تادر انجام ماموریت‌های خود که در چند جبهه در حال انجام است دچار مشکل شود.

هالیوی در عین حال مدعی شده است که این کمبودنه تنها به خاطر جنگ بلکه به دلیل نیازهای موجود برای افزایش نیروها به دلیل افزایش وظایف ارتش به وجود آمده است.

خبر مرتبط
ارتش اسرائیل تهدید شد

روزنامه هاآرتص در خبری که امروز سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، صدها خانواده نظامیان اسرائیلی که فرزندان آنها در نوار غزه مشغول جنگ هستند در نامه‌ای سرگشاده به وزیر جنگ اعلام کردند در صورتی که مسئله عفو حریدیم‌ها از خدمت سربازی ادامه پیدا کند، از فرزندان خود خواهند خواست سلاح خود را به زمین انداخته و فورا صحنه جنگ را ترک کنند.

او با اشاره به راه حل‌های موقت همچون تشکیل ۵ گردان از طریق فراخوانی مجدد نظامیانی که معاف شده‌اند، هشدار داد، بحران نیروی انسانی در ارتش بسیار هزینه بر است به نحوی که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه مبلغی فراتر از ۴۰ میلیارد شیکل (هر دلار ۳.۷۵ شیکل است) برای اسراییل هزینه در بر داشته است.

به گفته این رسانه عبری زبان هشدارهای هالیوی با تصویب قانون معافیت یهودیان حریدیم از خدمت نظامی همراه شده است.

لازم به ذکر است، به اعتراف رسانه‌های عبری زبان، ارتش اسرائیل حاضر به افشار شمار واقعی تلفات خود در جنگ غزه نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.