گفت‌وگوی بلینکن و السیسی درباره آخرین تحولات غزه

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز (دوشنبه) میزبان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و هیأت همراه او بود.

خبر مرتبط
سفر بلینکن به اراضی اشغالی فلسطین/سودای واشنگتن برای فشار وارد کرن بر حماس

طبق اعلام منابع وزیر خارجه آمریکا قرار است در جریان سفر به فلسطین اشغالی به مقاومت حماس فشار بیاورد.

در این دیدار که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز حضور داشت، آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا بررسی شد و دو طرف درباره تشدید تلاش‌ها در مرحله آتی توافق کردند.

السیسی و بلینکن همچنین تلاش‌های مصر برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه را بررسی کردند. السیسی در این خصوص بر اهمیت تشریک مساعی بین‌المللی برای رفع موانع بر سر راه ارسال این کمک‌ها و ضرورت پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه، ممانعت از گسترش درگیری‌ها و قدم برداشتن در مسیر دستیابی به توافقی برای اجرای راه‌حل دو دولتی تأکید کرد.

خبر مرتبط
بلینکن: واشنگتن تا اتمام آزادی همه اسرای اسرائیلی آرامش ندارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بی توجهی به قتل عام هولناک صهونیست‌ها در اردوگاه النصیرات در نواز غزه که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت از عملیات روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه ابراز خشنودی کرد و گفت: واشنگتن تا زمانی که تمامی گروگان‌های (اسرای) اسرائیل آزاد نشده و به خانه بازنگردند آرامش خاطر پیدا نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز از تلاش‌های مصر در زمینه‌های سیاسی و بشردوستانه قدردانی و بر علاقه‌مندی خود برای تداوم این تلاش‌ها و هماهنگی مشترک دو کشور با هدف احیای صلح و امنیت در منطقه تأکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف در این دیدار بر استحکام شراکت راهبردی مصر و آمریکا و تمایل دو کشور به ادامه هماهنگی مشترک در زمینه‌ها و موضوعات مختلف تأکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.