مردم این استان منتظر بارش رگباری تگرگ و باران باشند/هشدار زرد هواشناسی صادر شد

مسعود حقیقت با اعلام هشدار سطح زرد گفت: رعد و برق، بارش رگباری باران با احتمال تگرگ و وزش باد که از عصر امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ استان را فرا گرفته تا اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه در استان پابرجا است.

خبر مرتبط
بارش‌های رگباری باران و تگرگ در راه ۱۵ استان + جزئیات

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وقوع بارش رگباری باران و تگرگ برای ۱۵ استان کشور، گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر و تخریب محصولات کشاورزی در پی تشدید رگباری بارش‌ها و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: این سامانه بارشی امروز ۲۱ خردادماه مناطق غربی، شمالی و جنوبی استان را در بر می‌گیرد و فردا سه شنبه ۲۲ خرداد نیز همین سامانه بارشی برای مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان به ویژه شهرستان‌های ایزدخواست، آباده، اقلید، سپیدان، بوانات و سرچهان پیش بینی شده و در روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه نیمه شرقی استان را فرا می‌گیرد.

حقیقت با بیان اینکه اثر مخاطره این سامانه، احتمال جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها و صاعقه است خطاب به هم‌استانی‌ها گفت: با توجه به اثر مخاطره این سامانه، در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد صورت نگیرد و در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نشود.

تمام نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری در آماده‌باش هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به باران شدید بهاری همراه با تگرگ امروز عصر در شیراز گفت: هم اینک تمام نیروهای شهرداری از جمله نیروهای امدادی و پاکبانان عزیز در نقاط مختلف شهر مستقر هستند تا شهروندان بتوانند با کم‌ترین سختی و مشکل در شهر تردد کنند.

روح الله خوشبخت هم‌چنین از شهروندان درخواست کرد با توجه به اینکه بارش‌های بهاری از نوع رگباری است و احتمالاً با رعد و برق همراه است، در صورت نداشتن کار ضروری از تردد در شهر خودداری کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.