نتانیاهو دست راست خود را از دست می‌دهد!

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «بنی گانتس» رهبر حزب آبی و سفید می‌خواهد در میانه جنگ استعفا دهد.

خبر مرتبط
درخواست لاپید از گانتس برای ترک کابینه نتانیاهو

لاپید گفت: کابینه نتانیاهو اهداف سیاسی شناخته شده‌ای در غزه یا لبنان ندارد. رهبر کسی است که مسؤولیت شکست را نیز بر عهده دارد نه اینکه فقط لاف بزند و تنها دستاوردها را به نام خود ثبت کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از نتانیاهو افزود که وقت آن رسیده تا گانتس دست از این سیاست نابخردانه بردارد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز به نقل از نتانیاهو نوشت: ما به تضمین باقی ماندن همه در کابینه نیاز داریم، اوضاع دشوار و پیچیده و نیازمند اتحاد همه گروه‌هاست.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش دادند که «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی از گانتس خواست که با استعفا از کابینه جنگ، به مخالفان نتانیاهو بپیوندد.

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گانتس در حال رایزنی برای تعیین زمان اعلام استعفاست.

همچنین برخی اعضای حزب گانتس در پاسخ به دعوت نتانیاهو از وی برای ماندن در کابینه جنگ و حفظ وحدت، به انتقاد از یکجانبه‌گرایی نتانیاهو پرداختند و تاکید کردند که وحدت تنها به گفتار نیست.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نزدیکان گانتس گزارش داد که اگر نگرش نتانیاهو تغییر نکند، انتقادات گانتس به استعفای او منجر خواهد شد و احتمالا طی چند روز آینده او از کابینه خارج خواهد شد.

گانتس پیشتر با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو، گفته بود: کابینه جنگ باید با فرا رسیدن هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد، مشخص کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.