جهان برای حمایت از غزه بسیج شد/ واکنش قاطع پاپ

به گزارش ایسنا، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، امروز(یکشنبه) خواستار تحویل فوری کمک‌های انسانی به فلسطینیان غزه و پذیرفتن فوری پیشنهادات آتش‌بس و آزادی اسرا از سوی رژیم صهیونیستی و حماس شد.

خبر مرتبط
سرباز اسرائیلی برای اینکه به غزه بازنگردد خودکشی کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک سرباز پس از آن که دستور بازگشت به خدمت نظامی در غزه را دریافت کرد، دست به خودکشی زد.

حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی به غزه بیش از هشت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند. 

بیش از ۳۷ هزار نفر از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ گفت: از جامعه جهانی می‌خواهم فورا و به هر طریق برای کمک به مردم غزه اقدام کنند که بر اثر جنگ بی‌رمق شده‌اند. کمک‌های انسانی باید به نیازمندان برسد و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

فرانسیس از طرح جدید مطرح شده برای آتش‌بس حمایت کرده و گفت که امیدوار است شرایط آن از سوی طرفین مورد پذیرش قرار بگید، اگرچه اذعان کرد که مذاکرات در این باره «آسان نخواهد بود.»

او گفت: امیدورام طرح‌های پیشنهادی برای صلح از تمامی جهات و برای آزادسازی اسرا، برای خاطر فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها، فورا پذیرفته شود.

پاپ،همچنین در سخنرانی امروزش از اردن برای میزبانی کنفرانسی درباره کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به فلسطینی‌ها در این هفته قدردانی کرد.

حمایت پاپ از طرح آتش‌بس در پی این مطرح شده است که در هفته‌های گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا  اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که در بر دارنده نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسراست.

اولین مرحله شامل آتش‌بس کلی، خروج نظامیان رژیم اشغالگر از تمامی مناطق مسکونی و آزادی برخی اسرا در نزد حماس، از جمله سالخوردگان، مجروحان و زنان و آزادی زندانیان فلسطینی است.

مرحله دوم آن شامل متوقف شدن نامحدود درگیری‌ها در ازای آزادی بقیه اسرا است.

مرحله سوم نیز در بر دارنده برنامه‌ای برای آغاز بازسازی غزه جنگ‌زده است که طبق گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی ویران شده است.

این طرح با برخی حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شده اما حماس هنوز پاسخی رسمی به این طرح نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.