آژیر خطر یونیسف فعال شد/ وضعیت کودکان در غزه اسف‌بار شده است

یونیسف در این پیام با اشاره به اینکه کودکان غزه به جای اینکه با خیال راحت در تخت خود بخوابند، در چادرهای موقت رنج می‌برند، یادآور شده است: آنها به جای تجربه دوران شاد کودکی، وحشت و خشونت را تجربه می‌کنند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این پیام، می‌افزاید: ما همچنان خواستار آتش بس، آزادی گروگان‌ها (اسرا) و دسترسی بلامانع مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه هستیم.

 ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه قتل عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه صورت داد که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر با اعلام اینکه «ما بسیار نگران ادامه تنش‌ها در امتداد مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم»، ابراز امیدواری کرد که رژیم اسرائیل و حماس در پی طرح پیشنهادی صلح بایدن با یکدیگر توافق کنند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۳ هزار و ۶۸۰ نفر رسیده است.

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

این رژیم بدون هیچگونه دستاوردی قافیه را باخته و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.