دیدار و رایزنی شی جین‌پینگ با نخست وزیر پاکستان

شی جین‌پینگ در دیدار با محمد شهباز شریف، تاکید داشت: پکن قاطعانه از اسلام‌آباد برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، گام برداشتن در مسیر توسعه مطابق با شرایط ملی و مبارزه قاطعانه با تروریسم، حمایت خواهد کرد.

خبر مرتبط
اعتراض شدید ژاپن و فیلیپین به چین / ماجرا چیست؟

ژاپن و فیلیپین به چین درباره اقدامات گارد ساحلی این کشور در دریای چین شرقی و جنوبی اعتراض کردند.

رئیس جمهوری چین ادامه داد: پکن مایل به همکاری با اسلام‌آباد برای پیشبرد طرح موسوم به «یک‌ پهنه، یک‌ راه» و گسترش همکاری در زمینه‌هایی همچون کشاورزی، معدن، معیشت مردم و ارتقای سطح همکاری در طرح مرسوم به «راهروی اقتصادی چین- پاکستان» است.

شی اظهار داشت: امیدواریم دولت اسلام آباد ایجاد یک محیط تجاری امن و باثبات برای امنیت کارمندان و شرکت‌های چینی در خاک پاکستان را تضمین کند.

وی افزود: پکن همچنین مایل به تقویت هماهنگی و همکاری با اسلام‌آباد در چاروچوب‌ها و سازوکارهای چند جانبه از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای، ترویج بازار جهانی چندقطبی برابر و اقتصاد جهانی فراگیر، رفع چالش‌های امنیتی، بهبود حاکمیت جهانی و حفاظت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه و عدالت بین‌المللی است.

شهباز شریف هم در این دیدار اظهار داشت: رئیس جمهوری چین با تمرکز بر رفاه بشریت، تلاش خود را برای گسرتش صلح جهانی به کار گرفته است و گزینه مذاکره و گفت‌وگو را در برابر تقابل و درگیری ترویج می‌دهد.

وی افزود: طرح مرسوم به «راهروی اقتصادی چین- پاکستان» موجب ارتقای سطح طرح توسعه ملی پاکستان خواهد شد و بر منافع مردم کشورمان تاثیر خواهد گذاشت.

171194188

شهباز شریف ادامه داد: اسلام‌آباد همواره از تجربه حکومت‌داری پکن استفاده خواهد کرد و به همکاری با چین برای پیشبرد طرح موسوم به «یک پهنه، یک راه» ادامه خواهد داد.

وی ضمن ابراز تسلیت از کشته شدن مهندسان چینی در حمله ترویستی داسو، خاطرنشان کرد: پاکستان قاطعانه تروریست‌ها را سرکوب و به شدت مجازات خواهد کرد و اقدام های عملی و موثر برای تضمین امنیت کارمندان و شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان خاطرشنان کرد: هیچ نیرویی نمی‌تواند چین را از توسعه و رشد باز دارد و هیچ نیرویی نمی تواند دوستی آهنین بین دو کشور را متزلزل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.