اظهارات وقیحانه نتانیاهو در واکنش به قرار گرفتن در لیست سیاه

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام سازمان ملل متحد در توصیف تل‌آویو به عنوان رژیم کودک‌کش، مدعی شد که سازمان ملل متحد با این اقدام، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد، چرا که به حامیان قاتلان از جنبش حماس ملحق شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، وی با وقاحت تمام ادعاهای قدیمی خود را تکرار کرده و با نادیده گرفتن شنیع‌ترین جنایات ارتش اسرائیل در غزه مدعی شد که این ارتش اخلاق‌مدار ترین ارتش دنیا است و این واقعیت با تصمیم سخیف سازمان ملل متحد تغییر نخواهد کرد!

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که قرار گرفتن رسمی ارتش اسرائیل در لیست سیاه رژیم‌های قاتل کودکان به اطلاع وی رسانده شده است.

خبر مرتبط
اولین واکنش اسرائیل به قرار گرفتن در لیست رژیم‌های کودک‌کش

وزارت خارجه اسرائیل به اقدام سازمان ملل متحد در قرار دادن تل‌آویو در لیست رژیم‌های کودک‌کش واکنش نشان داد.

وی افزود که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار الحاق تل‌آویو به لیست سیاه رژیم‌های کودک‌کش شده است.

ارتش اسرائیل در حمله وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی با گذشت ۸ ماه از جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۸۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شامل مدارس و منازل مسکونی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند.

دادگاه بین‌المللی لاهه نیز در ۲۴ می احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ را صادر کرده است. پیش از این برخی از محافل بین‌المللی از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز انتقاد گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده و خواستار الحاق این رژیم به لیست ننگ سازمان ملل متحد شده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.