تل‌آویو رسما در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به هیأت تل‌آویو در این سازمان اطلاع داده که اسرائیل را در لیست سیاه رژیم های کودک کش سازمان ملل متحد قرار داده است.

پیش از این محافل صهیونیستی با اعلام احتمال وقوع این اتفاق به دنبال تصمیم گیری در خصوص اقدامی بودند که در واکنش به آن باید انجام دهند. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در داخل شورای امنیت داخلی و ارتش رژیم صهیونیستی، احتمالاً سازمان ملل متحد برای اولین بار ارتش اسرائیل را به عنوان یک سازمان آزاردهنده و قاتل کودکان معرفی خواهد کرد.

خبر مرتبط
درگیری‌ها در رفح شدید شد / ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران

گروه‌های مقاومت فلسطین در دویست و چهل و پنجمین روز نبرد همچنان به حملات به مواضع و محل استقرار نظامیان اشغالگر در غزه ادامه می‌دهند.

این شبکه می‌افزاید که اعلام قریب‌الوقوع این موضوع نگرانی عمیقی را در میان مسئولان اسرائیلی ایجاد می‌کند، چرا که این روند بخشی از مجموعه مصوبات بین‌المللی علیه اسرائیل به شمار می‌رود که می‌تواند عواقب وخیمی در برخی پرونده‌ها از جمله فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی داشته باشد.

دادگاه بین‌المللی لاهه نیز در ۲۴ می احکام بازداشت تعدادی از سران رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ را صادر کرده است. پیش از این برخی از محافل بین‌المللی از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز انتقاد گسترده‌ای را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده و خواستار الحاق این رژیم به لیست ننگ سازمان ملل متحد شده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حمله وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی با گذشت ۸ ماه از جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۸۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شامل مدارس و منازل مسکونی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.