تجاوزات جدید انگلیس و امریکا به غرب یمن

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس ساحل اللحیة در شمال غربی استان الحدیده واقع در ساحل دریای سرخ را بمباران کردند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی در دو نوبت دو قایق ماهیگیری را در ساحل اللحیه و ساحل الخوبه در الحدیده هدف قرار دادند.

در همین ارتباط «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی تأکید کرد: تجاوزات آمریکا و انگلیس علیه یمن هرگز بر موضع اصولی آن تأثیر نخواهد داشت و ما صرف‌نظر از حجم حملات آمریکایی- انگلیسی هرگز از موضع خود در حمایت از غزه دست بر نخواهیم داشت و به همه کسانی که آمریکا در تلاش برای جذب آنهاست، توصیه می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که با آمریکا همدستی نکنید و هر طرفی که خود را درگیر مشکلاتی برای خدمت به دشمن کند، زیان خواهد دید. هر اقدمی علیه ملت یمن را تجاوزی برای خدمت به دشمن اسرائیلی تلقی خواهیم کرد و به آن پاسخ خواهیم داد. بازنده آن کسی است که به دشمن اسرائیلی کمک کند و ما نیز در برابر هدف قرار دادن ملتمان هرگز ساکت نخواهیم ماند.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.