رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور

مسلم شجاعی؛ مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در دهمین کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه گردشگری بدون بخش خصوصی پیشرفت نمی‌کند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشخص شدن اولویت نخست چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: ظرفیت انتخاب شده برای توسعه گردشگری در استان باید قابل رقابت با سایر استان‌ها را در حوزه جذب گردشگر خارجی داشته باشد.

شجاعی تصریح کرد: در این راستا بایستی از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی بزرگ کشور، خبرنگاران خارجی مستقر در ایران و فم‌تورها بهره‌گیری کرد.

وی یادآور شد: دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ارائه تولید محتواهای رسانه‌ای تولیدی در استان‌ها به توریست‌های خارجی آمادگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز  در ادامه گفت: این استان در جذب گردشگر خارجی تاکنون موفق نبوده است.

شهرام زارع فارسانی توسعه گردشگری و ورود گردشگران خارجی را باعث رونق در اقتصاد گردشگری اعلام و تاکید کرد: سالانه تعداد قابل‌توجهی گردشگر خارجی به اصفهان سفر می‌کنند که می‌توان آنان را به چهارمحال و بختیاری هدایت کرد.

وی با اشاره به مناطق دست‌نخورده چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری افزود: این مناطق جذابیت خاصی برای گردشگران خارجی دارد.

زارع فارسانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه راهنمایان گردشگری در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ایران سهم کمی از حضور گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است.

سید سعید فیاضی تأکید کرد: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی باید از ظرفیت همجواری کشورهایی مانند ترکیه و عراق بهره‌گیری تا اقتصاد این حوزه متحول شود.

وی آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری برای ارتباط با گردشگران خارجی به‌منظور معرفی بیشتر چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و بین‌المللی را ضروری دانست و افزود: واحد آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه راهنمایان گردشگری آمادگی دارد.

فیاضی تقویت گردشگری علمی با هدف افزایش جذب گردشگر خارجی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا برگزاری جشنوارهای فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در دستور کار قرار دارد که تاکنون برای برگزاری جشنواره‌های ملی گز بلداجی و فرش دستباف برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زیرساخت‌های گردشگری این استان در سال‌های اخیر تقویت شده است.

کیومرث مرادی پرهیز از بخشی‌نگری در حوزه گردشگری را ضروری اعلام و تأکید کرد: شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و تقویت زیرساخت‌های این حوزه براساس برنامه زمان‌بندی دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تبلیغات همه‌جانبه و اصولی استان در سطح ملی و بین‌المللی به بودجه و تجهیزات نوین نیاز است.

علیرضا جیلان تأکید کرد: هم‌اکنون مطالبه‌گری در حوزه گردشگری افزایش پیدا کرده و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در این حوزه فعال است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل‌توجه در حوزه گردشگری آبی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون صدور ۳۰ مجوز برای گردشگری کشاورزی این استان در حال انجام است.

جیلان تصریح کرد: در صورت تصویب تعطیلات زمستانه در کشور چهارمحال و بختیاری می‌تواند مقصد گردشگری زمستانی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.