سیگنال مثبت مصر در خصوص توافق آتش‌بس از حماس

روزنامه القاهره وابسته به دولت مصر می‌گوید که حماس «نشانه‌های مثبتی» را درباره توافق آتش‌بس احتمالی منتقل کرده و انتظار می‌رود این جنبش در روز‌های آینده به طور رسمی به آن پاسخ دهد. 

در این گزارش به نقل از یک منبع بلندپایه مصری آمده است: «رهبران حماس به ما اطلاع دادند که در حال بررسی جدی و مثبت پیشنهاد آتش‌بس هستند». 

روز گذشته نیز وبسایت خبری آکسیوس گزارش داد که یک مقام اطلاعاتی مصر به همراه نخست وزیر قطر با مقامات ارشد حماس دیدار کرده‌اند تا در خصوص پیشنهاد آتش‌بس جدید و تبادل اسرا گفتگو کنند. هم قطر و هم مصر می‌گویند پاسخ حماس به این پیشنهاد مثبت بوده است، اما این جنبش هنوز پاسخ رسمی خود را ارائه نکرده است. 

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهارشنبه پس از این نشست گفت که این گروه هر پیشنهادی را که مبتنی بر «پایان دادن به جنگ و خروج نیرو‌های صهیونیست از غزه» باشد، «با دید مثبت» بررسی خواهد کرد. پیش از آن، حماس گفته بود که رژیم صهیونیستی اراده سیاسی برای مذاکره و دستیابی به توافق را ندارد.

کابینه رژیم صهیونیستی تحت فشار فزاینده در خصوص طرح جدید آتش‌بس غزه قرار دارد. از یک سو تظاهرات هفتگی برای آزادی اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و از سوی دیگر بنیامین نتایناهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی وزرای راست‌گرای افراطی خود تهدید شده است که در صورت پذیرش این طرح با سرنگونی کابینه مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.