سلامت اقتصاد آمریکا در ابهام

به نظر می‌رسد سلامت اقتصاد آمریکا با ابهام همراه است، چراکه طبق تازه‌ترین اطلاعاتی که توسط موسسه مدیریت تأمین در روز چهارشنبه (16 خرداد) منتشر شد، بخش خدمات ایالات متحده در ماه گذشته میلادی با بهبود قابل توجهی همراه بوده است.

به نوشته کیتکو، پیش از انتشار این داده‌ها در ساعت ۱۰ صبح به وقت شرق آمریکا (۱۷:۳۰ به وقت ایران)، قیمت طلا به بالاترین سطح امروز رسیده بود اما ۱۵ دقیقه پس از انتشار این داده‌ها، قیمت لحظه‌ای فلز زرد از ۲۳۴۵ دلار به ۲۳۳۴ دلار به ازای هر اونس رسید.

طبق داده‌های موسسه مدیریت تأمین، شاخص مدیران خرید در ماه می بهبود یافت و به سطح 53/8 رسید؛ آماری که بالاتر از سطح 49/4 است که در آوریل ثبت شده بود. این اطلاعات بهتر از حد انتظار بود زیرا اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص تنها اندکی بهبود خواهد یافت و به سطح 50/8 رسید.

آمارهای بالاتر از سطح 50 در چنین شاخص‌هایی به معنای رشد اقتصادی است. هر اندازه که این شاخص بالاتر یا پایین‌تر از سطح 50 قرار بگیرد، نشان‌دهنده بزرگی یا کوچکی تغییر است.

بهبود در فعالیت بخش خدمات آمریکا دو روز پس از ارائه داده‌های شاخص مدیران خرید تولیدی ماه می توسط موسسه مدیریت تأمین منتشر شد که نشان داد این شاخص در مقایسه با آمار آوریل که در سطح 49/2 قرار داشت، به سطح 48/7 افت پیدا کرده است. این آمار ضعیف‌تر از حد انتظار بود و کارشناسان به‌طور عمومی انتظار داشتند شاخص مدیران خرید تولیدی با اندکی بهبود به سطح 49/8 برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.