کوین یامگا به زمین فوتبال بازمی‌گردد؟/ آخرین جزئیات از وضعیت ستاره فرانسوی استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران امسال لیگ برتر خلیج فارس را در حالی به ایستگاه پایانی رساند که از توپ زنی بازیکن کلیدی و فرانسوی خود یعنی کوین یامگا محروم بود. 

خبر مرتبط
سرمربی استقلال جریمه سنگین شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرمربی استقلال را به دلیل اظهاراتش ۵ میلیارد تومان جریمه کرد.

کوین یامگا 27 ساله بازیکن پست دفاع راست و وینگر آبی‌پوشان با زدن ۲۳ گل در همه رقابت‌ها بعد از شیخ دیاباته که ۲۷ گل زد و دومین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می شود.

تبحر مثال زدنی یامگا

به گزارش اقتصادنیوز، فوتبال 360 درباره تبحر کوین یامگا نوشته است: « کوین یامگا تبحر فوق‌العاده‌ای در گلزنی از روی نقطه پنالتی دارد و در طول سه فصل اخیر که او در فوتبال ایران حضور داشت، ستاره فرانسوی بیش از آنکه در جریان بازی بدرخشد، در ضربات پنالتی تبحر خود را نشان داد. یامگا تا پیش از آنکه مصدومیت دلخراش از ناحیه چشم برایش به وجود آید و از مستطیل سبز کنار برود، 4 بار پشت ضربات پنالتی برای استقلالی‌ها در فصل جاری ایستاد و هر 4 ضربه خود را به گل تبدیل کرد که مهم‌ترین آن در داربی دور رفت بود.»

به گزارش اقتصادنیوز، باشگاه استقلال 26 دی ماه 1402 خبر تلخی به هواداران خود داد و اعلام کرد که یامگا در جریان تمرین استقلال آسیب دید. ماجرا از این قرار بود که استوک کفش امید حامدی فر با چشم یامگا برخورد کرد و باعث اختلال در بینایی این فوتبالیست فرانسوی شد.

یامگا بعد از 2 عمل جراحی، در تاریخ ۴ بهمن، سومین عمل جراحی خود را که ادامه زندگی فوتبالی خود به آن عمل بستگی داشت انجام داد. باشگاه استقلال این عمل را موفقیت آمیز اعلام کرد اما یامگا به دلیل طول درمان نتوانست تا هفته گذشته که لیگ برتر به پایان رسید، حتی در نیمکت ذخیره استقلال قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز، کوین یامگا که حالا برای درمان چشمش به کشورش بازگشته است، در یک استوری برای قهرمان نشدن استقلال ابراز ناراحتی و البته اعلام کرد که با آغاز تمرینات استقلال به ایران باز می گردد. 

مصدومیت شدید 2 بازیکن خارجی در استقلال

به گزارش اقتصادنیوز، پیش از کوین یامگا، لئاندرو پادوانی سلین در 5 اسفندماه سال 1396 در دقیقه 42 بازی استقلال و فولاد خوزستان دچار مصدومیت شدید از ناحیه گردن و جابه‌جایی مهره شد. با وجود عمل های طاقت فرسا این بازیکن خارجی استقلال دیگر نتوانست رنگ مستطیل سبز را ببیند و متاسفانه توانایی راه رفتن را از دست داد.

به گزارش اقتصادنیوز، پادوانی بعد از جدایی از استقلال، سال 2021 در یک مسابقه شنا شرکت کرد و روی سکو رفت. سپس در 28 اردیبهشت ماه امسال با انتشار یک ویدئو از مردم ایران خواست برایش دعا کنند تا به پارالمپیک برسد.

بر اساس مطلبی که جماران منتشر کرد، هفته گذشته خبری مبنی بر کسب سهمیه پارالمپیک توسط بازیکن سابق استقلال به گوش رسید اما او این خبر را تکذیب کرد.

به این ترتیب، بازیکن تاکنون 2 بازیکن خارجی مصدوم داشت که یکی از آنها از این تیم جدا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.