انگلیس اجازه درمان کودکان مجروح فلسطینی را نمی‌دهد!

 کریش کندیا با بیان اینکه بیمارستان‌های انگلیس کودکان اوکراینی را مداوا می‌کنند و آماده پذیرش کودکان فلسطینی هم هستند، تاکید کرد: اما دولت انگلیس با مخالفت خود برای صدور روادید برای کودکان فلسطینی، اجازه درمان آنها در بیمارستان‌های این کشور را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد اندکی از کودکان فلسطینی که توانسته‌اند برای معالجه از نوار غزه خارج شوند، در قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، مالت و ایالات متحده و سایر کشورها به سر می‌برند، گفت: تاکنون هیچ یک از این کودکان برای معالجه به انگلیس اعزام نشده‌اند.

کندیا با بیان اینکه ما از دولت انگلیس نخواسته‌ایم که همه کودکان مجروح فلسطینی یا تعداد زیادی از آنها را برای گذراندن روند درمانی در این کشور بپذیرد، افزود: ما تنها از دولت انگلیس خواستیم نقش خود را به عنوان دولت یک کشور ثروتمند که دارای بیمارستان‌های مجهز و پزشکان متخصص است، ایفا کند.

وی در ادامه به تلاش‌های بسیار زیاد بنیاد پناهگاه جهت دریافت روادید برای کودکان مجروح فلسطینی در غزه اشاره و تاکید کرد: متأسفانه وقتی درخواست‌های ما به میز مقامات بالا می‌رسد، هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنیم و این درخواست‌ها تا به حال به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

در همین ارتباط «عمر عبدالمنان» متخصص مغز و اعصاب اطفال و بنیانگذار موسسه «داوطلبان بهداشت برای فلسطین» نیز، گفت: ما به معنای واقعی کلمه می‌خواستیم چند کودک مجروح فلسطینی را به انگلیس بیاوریم.

عبدالمنان که سابقه کار در بیمارستان گریت اورموند استریت لندن را دارد، با اشاره به اینکه این بیمارستان یکی از مراکز پیشرو در درمان کودکان در جهان است و در حال حاضر بیش از یکصد کودک اوکراینی در آنجا تحت درمان هستند، تاکید کرد: استانداردهای دوگانه برای همه واضح است و این موضوع نه به دلیل فقدان اراده لازم در نزد پزشکان انگلیسی بلکه حاصل تصمیمات سیاسی دولت انگلیس است.

به گزارش ایرنا، در پی حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) پیش تر خواستار پایان یافتن کشتار بی رویه کودکان فلسطینی شده بود.

تس اینگرام سخنگوی یونیسف در غزه در اظهاراتی گفته بود: به عنوان کسی که در محل حضور داشته‌ و زمان زیادی را در بیمارستان‌های غزه از جمله در رفح گذراندم، تاثیر این درگیری را بر بدن کودکان دیدم و این امر وحشتناک است.

وی افزود: من دختر ۹ ساله‌ای را دیدم که روی تخت بیمارستانی در رفح با جراحات انفجاری شدید در یک طرف بدنش با مرگ دست پنجه نرم می‌کرد و وقتی با او ملاقات کردم، ۱۶ روز بود که به این شکل بود زیرا توانایی پزشکی در غزه برای درمان آن زخم‌ها وجود نداشت.

سخنگوی یونیسف تاکید کرد: ما باید شاهد پایان جنگ و کشتار بی رویه غیرنظامیان به ویژه کودکان باشیم.

همچنین جاناتان کریککس رئیس ارتباطات صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در فلسطین نیز پیش تر اعلام کرده بود: وضعیت جاری در رفح برای کودکان فاجعه‌ است و نزدیک به ۳۰ هزار کودک و نوزاد در منطقه با سوء تغذیه حاد روبه‌رو هستند.

وی افزود: طبق تجربه یونیسف، در بحران‌های مشابه در سراسر جهان، به طور معمول کودکان به دلیل سوء تغذیه و کم‌آبی بدن در بیمارستان‌ها نمی‌میرند، بلکه در خانه، خیابان یا جایی که پناه گرفته‌اند، می‌میرند. این بدان معناست که مرگ‌های گزارش‌شده کودکان در اثر سوء تغذیه تنها بخشی از کل تلفات را نشان می‌دهد. این نگرانی وجود دارد که در غزه نیز تعداد قابل توجهی از کودکان مبتلا به سوء تغذیه وجود داشته باشند که در ارقام گزارش شده، اثری از آنها نباشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.