واکنش حماس به طرح آتش‌بس بایدن/ ۳ شرط مهم حماس برای ایالات متحده

این مقام حماس  گفت: رژیم صهیونیستی اراده سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسرا را ندارد.

یکی از سخنگوهای جنبش حماس که نامش ذکر نشده است، به بیان اینکه (رژیم) اسرائیل اراده سیاسی برای مذاکره و دستیابی به توافق را ندارد، تاکید کرد: هرگونه پیشنهادی که شامل آتش‌بس دائم، عقب‌نشینی اسرائیل از غزه و بازگشت آوارگان نباشد، ما با آن موافقت نخواهیم کرد.

پیش تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی درباره جنگ علیه غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارسال شده است.

رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: پیشنهاد جدید اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است.

از سوی دیگر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات حزب لیکود گزارش داد که حتی اگر حماس به طرح اعلامی بایدن پاسخ مثبت بدهد، بنیامین نتانیاهو راهی برای انجام نشدن آن پیدا خواهد کرد.

به گفته این مقامات، نتانیاهو با طرح پیشنهادی مبادله اسرا که بایدن اعلام کرد موافقت نخواهد کرد زیرا منجر به فروپاشی کابینه او می‌شود.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.