معامله‌گران دلار دست‌به‌عصا شدند

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار ارز تهران و هرات در روزهای اخیر حکایت از نوسان اندک نرخ ارز دارد؛ این اتفاق در شرایطی است که شمارش معکوس برای برگزاری نشست شورای حکام به صدا درآمده و طبق روال همیشه سیگنال‌ها و گمانه‌زنی‌های منفی در بین رسانه‌ها به چشم می‌خورد؛ موضوعی که باعث شده برخی از بازیگران ارزی بااحتیاط بیشتری روانه بازار شوند و در خریدهای خود جانب احتیاط را در نظر گیرند.

البته برخی از تحلیلگران در خصوص درجا زدن قیمت دلار می‌گویند این امر ناشی از آرایش بازار پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری است. در همین رابطه مروری بر قیمت دلار در گذشته حکایت از کاهش حجم معاملات با نزدیک‌شدن به روزهای انتخابات دارد. تحلیلگران ارزی معتقدند هم‌زمان با رقابت کاندیداها از جناح‌های مختلف، اگرچه ریسک‌های سیاسی بازار بیشتر می‌شود؛ اما به دلیل عدم قطعیت در نتیجه انتخابات، معامله‌گران در حالت دست‌به‌عصا فعالیت کرده و در نتیجه با کاهش سطح معاملات، نرخ نیز در یک بازه نسبتاً باثبات قرار می‌گیرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تاکتیک انتخاباتی در بازار ارز/ معامله‌گران دلار دست‌به‌عصا شدند/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.