اسرائیل آچمز شد / دست و پا زدن‌ صهیونیست‌ها برای آتش‌بس با حزب‌الله

جبهه شمالی فلسطین اشغالی در هرج و مرج کامل قرار دارد و سران صهیونیست نه می‌توانند جلوی حملات حزب‌الله را بگیرند و نه قادر به برقراری آتش‌بس با آن هستند.

با وجود لاف‌زنی‌ها و تهدیدات مقامات صهیونیست علیه لبنان مبنی بر انجام جنگ گسترده علیه این کشور که البته طی مرحله اخیر بسیار کمرنگ‌تر شده، تا آویو همچنان به تحرکات خود برای مداخله آمریکا و طرف‌های غربی جهت آرام کردن جبهه جنوب لبنان و توقف عملیات‌های حزب‌الله علیه مواضع این رژیم ادامه می‌دهد.

دست و پا زدن‌های اسرائیل برای آتش‌بس با حزب‌الله

در همین راستا منابع آگاه گزارش دادند که «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در لبنان در تلاش برای رسیدن به توافقی است که جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی را متوقف کند.

خبر مرتبط
فوری/ اسرائیل در شوک/حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی ایلات

پایگاه خبری المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد:مقاومت اسلامی یک هدف مهم و حساس را در بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هدف قرار داد.

هوکشتاین در دیدارهایی که با کارشناسان امور منطقه طی چند روز گذشته داشت، به این نتیجه رسید که حزب الله به دنبال جنگ گسترده با اسرائیل نیست و تل‌آویو هم برای رسیدن به یک راهکار سیاسی جهت آتش‌بس با حزب الله تلاش می‌کند.

فرار به جلو برای فرار از جنگ

هوکشتاین در یک جلسه پشت درهای بسته گفت که عدم پاسخگویی حزب الله به درخواست‌ها درباره ترتیبات امنیتی در منطقه مرزی لبنان و اسرائیل (فلسطین اشغالی) موجب می‌شود تا اسرائیل به دنبال گزینه‌های نظامی برای تضمین بازگشت شهرک نشینان به شمال و رفع خطرها در این منطقه باشد.

با این حال شرایط میدانی با برآوردها و خواسته‌های اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها سازگاری ندارد؛ به ویژه اینکه مقاومت لبنان از ماه‌ها قبل شروع به تشدید عملیات‌های پیشرفته خود علیه اشغالگران در مرز فلسطین اشغالی با لبنان کرده و همه پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل که در تجاوز به لبنان نقش دارند را مورد هدف قرار می‌دهد؛ چه پایگاه‌هایی که برای حملات توپخانه‌ای استفاده می‌شوند و چه پایگاه‌هایی که ماموریت آنها جمع آوری اطلاعات است.

رزمایش تیپ گولانی ارتش صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ در شمال

برخی منابع صهیونیست دیروز فاش کردند که گردان‌هایی از تیپ ویژه گولانی در رزمایش آموزشی برای آمادگی در سناریوی جنگ در شمال شرکت کرده‌اند. این نیروها برای کنترل اهداف در مسیر زمینیِ شبیه سازی شده لبنان آموزش دیده‌اند تا توانایی خود را برای مقابله با موشک‌های ضد زره حزب الله، کنترل و شناسایی بمب‌های دست ساز، بستن سریع دایره‌های آتش و ضربه زدن به نیروهای حزب الله به کمک اطلاعات دقیقی که کسب می‌کنند، افزایش دهند.

همزمان با آن نیروهای مذکور اسرائیلی برای تخلیه مجروحان در شرایط سخت و پیچیده همزمان با جنگ در جبهه شمالی مانوری برگزار کردند.

حزب‌الله در تدارک غافلگیری‌های جدید برای اسرائیل است

با این حال رسانه‌های عبری به نقل از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله در طول جنگ موفق شده اسرائیل را غافلگیر کند و از سلاح‌های پیشرفته‌ای رونمایی کرده و اکنون (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حال برنامه‌ریزی برای غافلگیر کردن اسرائیل در دو سطح است: اولین مورد مربوط به استفاده از سلاح‌های جدید است که قبلاً هرگز در جنگ کنونی مورد استفاده قرار نگرفته بود، از جمله موشک‌های دقیق دوربرد. مورد دوم هم مربوط به استفاده حزب الله از موشک‌های زمین به هوا برای مقابله با جنگنده‌های ارتش اسرائیل است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شمال در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. همین رسانه‌ها به نقل از موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل گزارش دادند که ارتش اسرائیل همچنان با چالش مستمر در عدم توانایی برای رهگیری پهپادهای حزب الله مواجه است.

معضل اسرائیل در جبهه شمالی

در این زمینه «امیر بوحبوط» نویسنده و کارشناس برجسته صهیونیست درباره وضعیت آشفته شمال فلسطین اشغالی گفت: ارتش اسرائیل به جای اینکه حزب الله را در برابر چالش و معضل قرار دهد، خودش دچار چالش شده و باید راهکاری برای وضعیت غیرقابل تحمل شمال پیدا کند.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم در این زمینه اظهار داشت: اسرائیل در ابتدای یک جنگ طولانی مدت و چند ساله قرار دارد. وی با لحنی کنایی و انتقادآمیز از مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی گفت: کابینه اسرائیل در حال حاضر همه تلاش خود را به کار گرفته تا مطمئن شود که اسرائیل منزوی‌تر و ضعیف‌تر از همیشه خواهد شد.

وی افزود: وقتی دو لشکر نظامی اسرائیل در غزه گرفتار شده‌اند، هیچ احتمالی برای ایجاد تغییر در وضعیت جبهه شمالی مقابل حزب الله وجود ندارد. این در حالی است که پایان دادن به عملیات نظامی شدید در غزه می‌تواند فرصتی برای مذاکره درباره آتش بس با حزب‌الله ایجاد کند.

آلون بن دیوید در پایان گفت: هرگونه توافق با حزب‌الله نمی‌تواند امنیت ساکنان شمال را تضمین کند، اما می‌تواند به ارتش اسرائیل فرصت دهد تا برای جنگ بعدی آماده شود. واقعیت آن است که ارتش اسرائیل طی هشت ماه جنگ شدیداً خسته و فرسوده شده و قبل از اینکه وارد جنگ بعدی شود، باید خود را تقویت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.