اعتراف مقام ارشد سابق تل آویو به شکست اسرائیل مقابل حماس

«حاییم رامون» وزیر سابق دادگستری رژیم اسرائیل در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر شد، افزود: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنان در غزه پایدار است و عملاً توانسته است قدرت نظامی خود را در هر منطقه ای که نیروهای ارتش اسرائیل از آن عقب نشینی کرده اند، بازیابی کند.

وی افزود: به رغم آنکه ارتش پیشتر ادعا کرد که قدرت نظامی جنبش حماس را در جبالیا از بین برده است، اما بعداً بخاطر اینکه رزمندگان این جنبش هنوز در آنجا بودند، متعجب شد و چنانچه بار دیگر به آنجا برویم این موضوع تکرار خواهد شد.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حماس همچنان بصورت تقریباً کامل بر نوار غزه از جمله امور شهری و توزیع کمک های بشردوستانه سیطره دارد.

رامون در این مقاله با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی نتوانست اهداف خود در جنگ علیه ساکنان غزه را محقق کند، کابینه جنگ و ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی را متهم کرد که در دستیابی به اهداف جنگ ناکام مانده اند.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم اکنون در آستانه شکست استراتژیک است ، اظهار داشت که کابینه جنگ رژیم اسرائیل در حال تحریف افکار عمومی صهیونیست ها از حقایق جنگ غزه است.

وی ادامه داد: پس از ۲۳۸ روز از جنگ اسرائیل در غزه، حماس همچنان قادر به شلیک موشک و تهدید کردن شهرک های صهیونیست نشین است.

رامون در پایان این مقاله افزود: کابینه جنگ و ستاد کل ارتش اسرائیل پس از ارتکاب هر اشتباه احتمالی در این جنگ، بر انجام کارهای مشابه پافشاری می کنند.

وی افزود: امتناع اعضای کابینه جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل از اعتراف به شکست بزرگ در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - آغاز عملیات طوفان الاقصی) به دلیل اشتباه بزرگ استراتژیک، آنها را بر آن داشت که همچنان در بین صهیونیست ها تبلیغ کنند که ما یک قدم با پیروزی کامل فاصله داریم در حالی که ما یک قدم با شکست استراتژیک فاصله داریم.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.