ضربه کاری به ترامپ به سبک اوباش با مسلسل!

روز پنجشنبه هیات‌ منصفه دادگاه نیویورک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در تمام ۳۴ مورد اتهام پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، مجرم شناخت.

ترامپ در این پرونده به جعل اسناد مالی با هدف پنهان‌کردن حق‌السکوت متهم بوده و این حکم او را به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل می‌کند که مرتکب بزه شده و مجرم شناخته می‌شود. او متهم به دستکاری اسناد مالی مرتبط با روابط غیراخلاقی‌اش، با هدف اعمال تاثیر غیرقانونی بر انتخابات ۲۰۱۶ متهم بود. ترامپ اما با بیان اینکه درخواست تجدیدنظر می‌دهد، خود را «مردی بسیار بی‌گناه» توصیف کرده و مدعی شد که شواهد این دادگاه «ساختگی» بود.

به دنبال صدور این حکم بی‌سابقه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق انگلیس در مطلبی برای دیلی‌میل این دادگاه را «ضربه کاری به ترامپ، آن هم به سبک اوباش با مسلسل» توصیف کرد.

خبر مرتبط
ایلان ماسک به دنبال بازگرداندن ترامپ به ایکس

ایلان ماسک، میلیاردر فناوری روز جمعه تائید کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» او قصد دارد میزبانی یک رویداد زنده به سبک تالار شهر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برعهده بگیرد.

نخست‌وزیر اسبق انگلیس گفت: «مردم آمریکا به این پرونده نگاه کرده‌اند و علی‌رغم تمام ادعاهای شوم در مورد اهمیت "تاریخی" آن، به این نتیجه رسیده‌اند که در مجموع، این انبوهی از چرندیات قدیمی بوده است.»

جانسون افزود: «توده عظیمی از رای‌دهندگان آمریکایی می‌توانند آنچه را که من معتقدم واقعا اتفاق می‌افتد، ببینند؛ اینکه خواص لیبرال از محبوبیت مداوم ترامپ و توانایی او در ارتباط با رای‌دهندگان وحشت‌زده شده بودند و از هر چیزی که می‌توانستند برای منحرف کردن کمپین او استفاده می‌کردند.»

خبر مرتبط
عصبانیت ترامپ از رای دادگاه و قاضی پرونده اتهامی خود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با انتقاد از دادگاه و قاضی پرونده اتهامی خود، آمریکا را کشوری فاشیستی و فاسد و بایدن را یک رئیس‌جمهور فاشیست توصیف کرد.

این سیاستمدار سابق انگلیس ادامه داد: «اگر بی‌ قصد و غرض به دوران ریاست‌جمهوری او چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی نگاه کنید، می‌بینید بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که منتقدان چپ‌گرای او نشان می‌دهند. آنها نباید از ترفندهای قانونی مانند این استفاده کنند تا او را از دریافت قضاوتی که واقعا مهم است، یعنی حکم مردم، بازدارند. آنها با پیگیری این پرونده‌ها، احتمال پیروزی او را بیشتر کرده‌اند، نه کمتر.»

اظهارات جانسون در حالی مطرح می‌شود که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر فعلی انگلیس از اظهارنظر مستقیم در مورد محکومیت ترامپ خودداری کرده و روز جمعه به خبرنگاران گفت این محاکمه در کانون توجه او نبوده است. او افزود: «از من که انتظار ندارید در مورد سیاست داخلی یا روند قضایی کشور دیگری اظهارنظر کنم!»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.