هنیه: حماس میانجی‌ها را از خواسته‌های خود برای آتش‌بس مطلع کرده است

اسماعیل هنیه در کنفرانس ملی عربی که در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد، افزود: جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی، میانجی‌ ها را از پایبندی خود به خواسته‌هایشان در خصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا بین گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی مطلع کردند.

پایگاه خبری رای الیوم گزارش داد، وی افزود: درباره آنچه که در مورد موضع جدید رژیم صهیونیستی در مورد توافق آتش بس و مبادله اسرا گفته می شود، مقاومت بار دیگر به میانجی ها اطلاع داده است که قواعد تعیین شده از سوی گروه های مقاومت فلسطینی قابل عقب نشینی نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد:‌ توقف دائم حملات و تجاوزات، عقب نشینی ارتش رژیم اسرائیل از غزه به طور کامل، برطرف شدن محاصره، بازسازی و معامله شرافتمندانه برای مبادله اسرا از جمله قواعد تعیین شده از سوی گروه های مقاومت فلسطینی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبس حماس افزود: همه اینها در مسیر دستیابی مردم فلسطین به حقوق خود و تحقق آرزوهای آنها برای آزادی، بازگشت به سرزمین مادری و استقلال است.

شبکه ۱۱ (کان) رژیم صهیونیستی روز سه شنبه هفته جاری (هشتم خرداد) خبر داده بود که تل آویو پیشنهادات خود در زمینه تبادل اسرا را با حماس به میانجی‌ها تحویل داده است.

این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی افزود: پیشنهادهای اسرائیل برای تبادل اسرا امروز از طریق میانجی‌ها به دست فرماندهان حماس می‌رسد.

این شبکه صهیونیستی با تایید اینکه رژیم اسرائیل پیشنهاد خود برای تبادل اسرا با حماس را به مقامات مصر و قطر به عنوان میانجیگران این مذاکرات تسلیم کرده است، افزود: این اقدام از سوی رژیم اسرائیل در شرایطی انجام شد که بیم آن می‌رود حمله ارتش اسرائیل به رفح گسترش یابد و شروع مذاکرات و پیشرفت آن را دشوار کند.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده بود که مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران در هفته آینده در دوحه از سر گرفته شود.

این رسانه صهیونیستی همچنین یک روز قبل (دوشنبه) اعلام کرده بود که تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل پیشنهادی را که کابینه جنگ برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا با حماس تایید کرده است، به میانجیگران تحویل خواهد داد.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.