واکنش تهران به حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن

 

ناصر کنعانی ظهر امروز جمعه در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط اظهار کرد: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد.

وی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر دانست و گفت: دولتهای متجاوز آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند.

خبر مرتبط
خط و نشان یمن برای آمریکا و انگلیس/پاسخ دردناک در راه است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به حملات آمریکا و انگلیس به یمن از پاسخ دردناکی خبر داد که در انتظار متجاوزان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشورهای اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود نسبت به حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل نمایند.

خبر مرتبط
چراغ سبز بایدن به اوکراین/ مجوز حمله به خارکیف صادر شد؟

جو بایدن به اوکراین اجازه داد تا از تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا برای مقابله با خط آتش نیروهای روسیه در منطقه خارکیف استفاده کند اما تاکید کرد که از این سلاح‌ها نباید برای حمله به اهدافی داخل روسیه استفاده شود.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کنعانی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی در نتیجه این حملات ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن خاصه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.