سفر یک هیات امنیتی از پاکستان به افغانستان

هیاتی متشکل از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی به ریاست قائم مقام وزارت کشور امروز در کابل با معاون اول وزارت داخله طالبان افغانستان دیدار کرد.

خبر مرتبط
هشدار قرمز پاکستان به افغانستان/ سران طالبان را تحویل دهید!

وزیر کشور پاکستان خطاب به طالبان هشدار داد اگر کابل سران «تحریک طالبان» را تحویل ندهد، اسلام‌آباد اقدام یکجانبه خواهد کرد.

خرم آغا قائم مقام وزارت کشور پاکستان در این دیدار همکاری‌های امنیتی با افغانستان و مقابله با چالش‌های مشترک را با مقامات طالبان مطرح کرد.

وی همچنین با اشاره به حمله تروریستی به اتباع چینی ‌که اوایل فروردین امسال در منطقه "بیشام" واقع در شمال غرب پاکستان رخ داد، خواستار همکاری کابل برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی شد.

قائم مقام وزارت کشور پاکستان ابراز امیدواری کرد ‌که همکاری با افغانستان در حوزه امنیتی بهبود یابد.

مولوی محمد نبی عمری معاون اول وزارت داخله طالبان افغانستان ضمن استقبال از سفر هیات پاکستانی، سفر آنان را در رفع مشکلات و توسعه روابط موثر توصیف کرد.

وی با ابراز حسن‌نیت افغانستان در روابط فی مابین گفت که افغانستان در حالی که صلح را برای خود می خواهد، برای دیگران نیز همین آرزو را دارد زیرا ما به سیاست «شیطانی» اعتقادی نداریم.

وی حادثه تروریستی بیشام (حمله به اتباع چینی) را یک حادثه تلخ دانست و گفت: همه ما باید مسئولیت امنیت در مناطق خود را بپذیریم و به جای انحراف مسائل، همکاری واقعی میان یکدیگر را تسهیل کنیم.

معاون اول وزارت داخله طالبان افغانستان گفت که کابل متعهد است تا به دیگران اجازه ندهد از قلمرو افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده کنند و همین انتظار را از دیگران دارد.

پنج مهندس چینی و راننده پاکستانی آنان در عملیات انتحاری روز هفتم فروردین امسال در شمال غرب پاکستان کشته شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفت در عین حال اسلام‌آباد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را برای طراحی و اجرای این عملیات سرزنش می‌کند.

وزیر کشور پاکستان اخیرا طی اظهاراتی مدعی شد که حمله به اتباع چینی در این کشور در قلمروی افغانستان طراحی شده و اسلام‌آباد خواهان استرداد سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان توسط کابل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.