استارت رقابت برای پاستور با حضور سعید جلیلی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری براساس جدول زمان بندی اعلام شده توسط وزارت کشور، ساعت ۱۸ به پایان رسید. نامزدها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

سعید جلیلی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی و قدرتعلی حشمتیان، چهار چهره ای بودند که در نخستین روز ثبت نام کردند.

اکنون فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران رسیده است

۱۸:۰۳ سعید جلیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: مردم در سوگ رئیس‌جمهور شهید و محبوب خودشان، نشان دادند به‌خوبی قدردان «خدمت و صداقت» هستند. خلق حماسه از دل حادثه هنر مردم ایران است.

وی افزود: ملت خوب و فهیم ما سهم خود را انجام داده‌اند و اکنون آماده‌اند تا نقش‌های بزرگ‌تری برای پیشرفت کشور ایفا کنند. باور دارم مردم ما آنچه در امکان و توان آن‌ها بوده است به صحنه آورده‌اند و می‌آورند و این بزرگ‌ترین سرمایۀ کشور است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.

جلیلی یادآور شد: رئیس‌جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را می‌شناخت و قدر آن را می‌دانست. کسی که پا به عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد، باید هم‌چون رئیس جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را بشناسد و قدر بداند. امروز به دولتی نیاز داریم که با همۀ وجود، عزم و اراده و برنامه داشته باشد تا این سرمایه را ارتقا دهد.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در ده سال گذشته در «دولت سایه» به این اندیشیده‌ایم و با شبکه‌ای گسترده از نخبگان و استادان حوزه‌های مختلف درباره آن بررسی‌های کارشناسی انجام داده‌ایم. در تمام این ۱۰ سال، فارغ از اینکه دولت مستقر، خود را رقیب ما می‌دانسته یا رفیق ما، نتایج بررسی و حل مسائل را برای تایید، تصحیح یا تکمیل به دولتمردان ارایه کردیم.

وی با بیان این‌که «رئیس‌جمهوری باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد و چگونه از این فرصت‌ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند»، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند. پیشرفت‌های مردم ما و روندهای جهانی به ما نشان می‌دهد، ما امروز در یک فرصت تاریخی هستیم. هر ملتی که از فرصت‌های تاریخی غفلت کرد، از مسیر پیشرفت عقب ماند.

جلیلی یادآور شد: پیشرفت به دست نمی‌آید مگر با عدالت. عدالتی که در جهت جهش کشور، برای مشارکت‌دادن ظرفیت تک‌تک مردم ایران حق قائل باشد و آن را به میدان بیاورد. این حق همه مردم ایران است که برای جهش این کشور دوست داشتنی نقشی ایفا کنند و این وظیفۀ دولت است که برای آن برنامه داشته باشد.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تبعیض نمی‌گذارد همه حرکت کنند.‌ بدون مناسبات عادلانه، سرمایه‌ها به ضرر همه تلف می‌شود و به سود عده‌ای معدود به کار گرفته می‌شود. در مناسبات عادلانه است که همۀ ظرفیت‌ها به کار گرفته، حصارها و انحصارها شکسته، خطکشی‌های نادرست برداشته و پیشرفت محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برای جهش، برای پیشرفت، مشارکت حداکثری مردم لازم است، عدالت لازم است. همه باید امکان حرکت و رشد داشته باشند و امروز درادامۀ موفقیت‌های مسیر شهید رئیسی، به تصمیم‌های صحیح و به‌موقع نیاز داریم،  تا نه تنها دچار روزمرگی نشویم، بلکه به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم.

جلیلی گفت: هنر تدبیر یعنی باید فرصت‌های فرهنگی، تاریخی، منطقه‌ای، اقتصادی، علم و فن‌آوری را از قبل شناخته باشیم، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کرده باشیم و با اشراف لازم بر برنامه، آن را به اجرا درآوریم تا نتیجۀ تحقق برنامه‌ها، بهره‌بردن همه مردم ایران باشد، نه فقط عده‌ای خاص. همچنان که باید آسیب‌ها را که مانع این پیشرفت است شناخته باشیم و اجازه ندهیم مانع این پیشرفت شود.

سعید جلیلی هم ثبت نام کرد

۱۶:۵۰ سعید جلیلی دقایقی پیش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

چهارمین داوطلب هم ثبت نام کرد

۱۶:۲۵ قدرتعلى حشمتیان استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس جهت ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى وارد وزارت کشور شد.

اطلاعیه مهم صداوسیما درباره انتخابات ریاست جمهوری

۱۵:۰۸ اطلاعیه شماره یک "ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری" رسانه ملی صادر شد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بستر‌های لازم برای تبلیغات نامزد‌های محترم، موارد زیر را مصوب کرد: 

۱. قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزد‌های محترم با حضور نمایندگان آنها در سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

۲. برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌ها اختصاص خواهد داد. 

۴. هر یک از نامزد‌های محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند. 

۵. ستاد‌های تبلیغاتی هر یک از نامزد‌ها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صداوسیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزد‌ها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود. 

آخرین آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

۱۵:۰۰ محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در نخستین روز مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درجمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور با بیان این‌که «تا الان ۳ داوطلب دارای شرایط قطعی ثبت‌نام بودند و ثبت‌نام از آن‌ها قطعی شده است»، عنوان کرد: امسال برعکس ادوار گذشته،به جهت این‌که تدبیر خوبی در خصوص شرایط داوطلبان صورت گرفته است، کسانی که دارای شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال و مدرک فوق‌لیسانس و بالاتر و همچنین سابقه ۴ سال مدیریت کلان کشور را دارند و همینطور فاقد سوءسابقه و پیشینه هستند می‌توانند برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند و ما در ستاد انتخابات کشور بصورت دقیق مدارک مربوطه را توسط همکاران حقوقی وزارت کشور بررسی می‌کنیم و چنانچه دارای شرایط باشند به سالن اصلی ثبت‌نام هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

سومین نامزد مطرح ثبت نام کرد

۱۳:۵۳ عباس مقتدایی بعد از ظهر پنجشنبه؛ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در اولین روز از ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و با گذراندن مراحل اولیه برای کاندیداتوری ثبت نام کرد.

مناظره‌های انتخاباتی برگزار خواهد شد

۱۲:۱۸ پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از صدا و سیما نشان می‌دهد طراحی دکورِ مناظرات، جلسات برنامه‌ریزی و بقیه موارد گویای برپایی گفتمان کاندیدای ریاست جمهوری در قالب مناظرات تلویزیونی است. 

همچنان که پیمان جبلی رئیس صداوسیما با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد که «ما حتماً مناظره‌ها را خواهیم داشت، اما به دنبال به حداقل رساندن آسیب‌های آن هستیم.»

مصطفی کواکبیان ثبت نام کرد

۱۱:۴۷ مصطفی کواکبیان دومین چراغ ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را روشن کرد و در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور پیدا کرد.

ثبت نام اولین چهره شاخص برای ریاست جمهوری

۱۱:۴۰ محمدرضا صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین چهره شاخص برای ثبت نام ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

زمان اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری مشخص شد

۱۰:۲۰ فرآیند ثبت‌نام به صورت الکترونیکی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در طی بازه ۷ روزه احراز را صورت می‌گیرد و ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنیم.

اولین تصاویر از محل ستاد انتخابات کشور

۱۰:۱۳ تصاویری از محل ستاد انتخابات کشور که ساعاتی پیش پذیرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 است، مشاهده کنید.

توضیح مهم سخنگوی ستاد انتخابات کشور

۱۰:۰۰ سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۳۰ داوطلب برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، اما از شرایط لازم برخوردار نبود. داوطلبان اطلاعیه ستاد مبنی بر شرایط ثبت نام را مطالعه کنند.

حضور 25 نفر در ستاد انتخابات کشور

۹:۱۶ براساس اعلام خبرنگار صداوسیما، از صبح امروز ۲۵ نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات رفته‌اند که هیچ‌کدام شرایط اولیهٔ ثبت‌نام را هم نداشته‌اند.

مردم خود را برای یک مشارکت گسترده آماده کنند

۸:۲۸ احمد وحیدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را با شروع ثبت‌نام داوطلبان آغاز می‌کنیم. این انتخابات نیز همچون انتخابات مجلس در کمال امنیت و سلامت و رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم عزیز انجام خواهد شد و همه خود را برای آن آماده کنند.

وزیر کشور یادآور شد فرایند انتخابات به مدت ۵ روز برای ثبت‌نام، ۷ روز برای بررسی صلاحیت‌ها و ۱۴ روز برای تبلیغات داوطلبان تداوم خواهد داشت و در ۸ تیرماه رأی‌گیری انجام می‌شود. در شرایط فعلی که نقطه تحولی در تاریخ جمهوری اسلامی است، باوجود وقوع ضایعه بزرگ شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش، با هدایت‌های رهبری انقلاب و پیش‌بینی‌های قانون اساسی، هیچ خللی در اداره کشور به وجود نیامد.

وحیدی تأکید کرد: امیدواریم با حضور همگان و همراهی اصحاب رسانه، احزاب، شخصیت‌های پرنفوذ و تاثیرگذار، انتخابات خوبی را شاهد باشیم و در همه مراحل آن تمامی ضوابط برای یک انتخابات خوب و مبتنی بر اخلاق اسلامی رعایت شود و همگان نیز خود را برای مشارکت گسترده در ۸ تیر آماده کنند.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیداهای انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.