این استان‌ها پایان هفته بارانی خواهند شد

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: نواحی غرب و شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی طی روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی خواهند شد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امشب و فردا جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی شده است، گفت: امشب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

وی ادامه داد: در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و استان خوزستان، باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

خبر مرتبط
افزایش متوسط دمای تهران در سه ماه آینده/ آمار بارش‌های استان اعلام شد

مدیر کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که متوسط دما در فروردین بیش از نرمال و در اردیبهشت در حد نرمال بوده است.

ضیائیان با بیان اینکه روز‌های جمعه و شنبه وزش باد شدید در زابل تداوم دارد، گفت: همچنین در طی این روز‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، رگبار، رعدوبرق و وزش باد نیز مورد انتظار است.

ضیائیان همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای فردا در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و اردبیل و روز جمعه در شمال آذربایجان غربی برای بارش باران و  وزش باد شدید خبر داد و گفت: این سامانه روز شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ماندگار است.

او  گفت: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.

وی اظهار کرد: سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیما‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.