دهن کجی امیرحسین ثابتی به انتخابات هیات رئیسه/علت رای باطله نماینده پر سرو صدا+عکس

به گزارش اقتصادنیوز، انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم در حالی روز گذشته برگزار شد که ۲۴ نماینده رای باطله در صندوق انداخته و به هیچ از نامزدهای ریاست مجلس رای ندادند. امیرحسین ثابتی،‌ منتخب دوم تهران هم یکی از این ۲۴ نماینده بود که در کانال تلگرامی خود در این باره توضیح داد.

ثابتی که پیش از این اعلام کرده بود «در صورت حضور در مجلس، برای مساله شفافیت منتظر قانون و ... نمی مانم و داوطلبانه گزارشهای روزمره ای از جلسات مجلس را در فضای مجازی منتشر خواهم کرد تا در همین حد هم که شده دایره شفافیت را گسترش دهم.» در راستای شفافیت سازی ،دومین گزارش خود از دومین روز کاری مجلس دوازدهم که مورخ سه شنبه ۸ خرداد برگزار شد منتشر کرد و نوشت: «قراربود قبل از شروع صحن علنی،‌جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار شود تا درباره رای دهی به نامزدهای هیات رئیسه برای سال اول، بحث و مشورت شود.جمع بندی بسیاری از نمایندگان این بود که جریان سیاسی آقای قالیباف با ائتلاف با اصلاح طلبان مجلس دوازدهم،دست برتر را در رای گیری صحن خواهد داشت. پیش بینی دقیقی مه چند ساعت بعد محقق شد.»

وی در ادامه درباره رویکرد خود در دوره نمایندگی مجلس و حضور در هیات رئیسه بهارستان نوشت: «معتقدم حداقل در سال اول باید بیشتر با فضای مجلس و آیین نامه آشنا شوم و حتما افراد با تجربه و جوان دیگری هستند که برای حضور در هیات رئیسه اولویت داشته باشند .صبر در سیاست ضرر ندارد.»

ثابتی همچنین در بخش دیگر گزارش روزانه خود، به صورت رسمی اعلام کرد که از بین محمدباقر قالیباف، مجتبی ذوالنوری و منوچهر متکی؛ سه نامزد کرسی ریاست مجلس، «به هیچ کدام رای نداده است و آگاهانه روی برگه رای ، خط کشیده است.»‌

او در توضیح دلایل این اقدام خود توضیح داده: «۱.حدود سه هفته قبل در جلسه مفصلی با حضور خود دکتر قالیباف در عین احترام، با صراحت استدلال کردم که چرا با ریاست وی بر مجلس جدید موافق نیستم و توضیح دادم که پپام رای مردم تهران در ۱۱ اسفند تغییر بود. همانجا گفتم که اگر این اتفاق تکرار شود، نه فقط آنهایی که در انتخابات شرکت نکردند بلکه بخش قابل توجهی از کسانی که در انتخابات شرکت کردند نیز سرخورده خواهند شد و این مساله باعث کاهش بیشتر سرمایه اجتماعی نیروهای انقلابی خواهد شد و القای انسداد سیاسی به جامعه خواهد کرد. در واقع با تکرار این مساله مردم خواهند گفت که انگار حضور در انتخابات باعث تغییر نمی شود چون وقتی که به یک نفر چه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار رای می دهیم (سال ۹۸) و چه ۴۵۰ هزار رای (سال ۱۴۰۲)، باز هم سرجایش هست، پس مسیر تغییر در مناسبات سیاسی کشور از چه راهی است؟ البته، نقدهای دیگری نیز داشتم اما یکی از اصلی ترین دلایلم برای رای ندادن به آقای قالیباف علیرغم همه زحمات ایشان در مجلس یازدهم همین مساله بود.»

این نماینده همچنین اضافه کرد: «۲. اما به آقای ذوالنور نیز رای ندادم و حتی روز قبل از رای گیری، دلایلم را به خود ایشان نیز گفتم. ادله ای که برخی مربوط به عملکردشان بود و برخی هم مربوط به بعضی سخنان ایشان در سالهای اخیر که فاقد دقت لازم بوده و حتی نقل قولهای مخدوش و بی اعتبار از افراد دیگری بوده که بازتاب آنها در فضای مجازی، هم به شخصیت انقلابی خود آقای ذوالنور ضربه زده و هم در وحدت نیروهای انقلابی خدشه وارد کرده. ۳.و اما به آقای متکی نیز رای ندادم چون عقبه سیاسی ایشان را جریان راست سنتی و حتی اعتدال (لاریجانی- باهنر) می دانم و با وجود احترام به ایشان، با رویکرد سیاسی او مخالفم.»

photo_2024-05-29_14-10-21 (2)

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.