رژیم صهیونیستی در باتلاق/تحریم اسرائیل توسط اتحادیه اروپا قوت گرفت

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند مدعی شد که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا «درباره مجازات اسرائیل» به دلیل نادیده گرفتن درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای توقف فوری حمله به شهر رفح، گفتگوهای «مهمی» داشتند.

خبر مرتبط
تلاش حزب الله تا ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی/ گنبد آهنین هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌ای خود اعلام کرد، در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی اما اعتراف کرد که بین مذاکرات و اقدام واقعی در حال انجام «مقداری فاصله» وجود دارد، گرچه هم‌اکنون «اجماع واضحی» وجود دارد که اسرائیل باید پاسخگو باشد

به ادعای وزیر خارجه ایرلند «پایبندی به حقوق بشر دلیل وجودی و اصلی مهم برای اتحادیه اروپا است.»

آژانس بین المللی کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که طی سه هفته گذشته و همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی، حدود یک میلیون نفر از ساکنان رفح آواره شده اند.

آنروا در ادامه بیانیه‌ای با شرح اوضاع نوار غزه افزود که ارائه کمک و حفاظت از غیرنظامیان در این باریکه تقریبا غیرممکن شده است. رئیس سازمان جهانی بهداشت هم حمله هوایی یکشنبه شب به اردوگاه آوارگان در رفح را که منجر به کشته شدن 45 آواره که در چادرها پناه گرفته بودند، محکوم کرد.

وی تأکید کرد: بسته شدن مرزهای رفح و کمبود سوخت و امدادرسانی، توانایی ما را برای حمایت از نظام سلامت در رفح و نوار غزه تضعیف کرده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت ابراز نگرانی کرد که همزمان با تداوم خشونت‌ها در رفح، حدود یک میلیون آواره فلسطینی بار دیگر در جستجوی امنیت از دست رفته هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.