درخواست فوری ترکیه درباره فلسطین

مدیر ارتباطات ترکیه، رژیم صهیونیستی را به تداوم اقداماتی متهم کرد که مشخصه آن خشونت بی‌امان و نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان است و گفت که این رژیم باید بابت جنایت علیه بشریت مسؤول شناخته شود.

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «اسرائیل تشنگی سیری ناپذیر برای خون و اشک مردم بی‌گناه دارد. یک رژیم قاتل در تل‌آویو وجود دارد که در مقابل چشمان جهان متمدن نسل کشی می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلتون همچنین گفت جامعه بین‌المللی نتوانسته است به اندازه کافی به این بحران پاسخ دهد.

وی همچنین به کمپین تجاوزکارانه مداوم و سیستماتیک علیه افراد گرسنه، بی‌خانمان و بی‌دفاع اشاره کرد و آن را توهین شدیدی به وجدان جمعی بشریت دانست.

مدیر ارتباطات ترکیه همچنین از بی‌توجهی به شدت ریشه‌دار به زندگی انسانی در رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و آن را «شرم‌آور، وحشتناک و نفرت‌انگیز» خواند.

آلتون به نقش ابرقدرت‌های جهانی در توانمندسازی اقدامات اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد اشغال و خلع ید طولانی مدت اسرائیل از فلسطینیان با حمایت متحدان قدرتمندش به ویژه آمریکا که به گفته وی تظاهر به میانجیگری صلح کرده و در واقع تداوم آن را تسهیل کرده، ادامه یافته است.

وی افزود: « اسرائیل خیلی آشکارا به همه ما می‌گوید که همه اینها دروغ و فریب بوده است. تنها هدف آنها تداوم و گسترش اشغال است.»

این مقام مسؤول ترکیه همچنین خطاب به جامعه بین‌المللی گسترده‌تر، خواستار موضعی متحد در برابر خشونت‌های وارده بر غیرنظامیان فلسطینی از جمله زنان، کودکان و سالمندان شد و بر ضرورت اقدامی جهانی با وجود مقاومت احتمالی از سوی متحدان اسرائیلی تاکید کرد.

آلتون خواستار تلاش‌های فوری برای پایان دادن به خشونت‌ها و ایجاد یک کشور فلسطینی شد و تاکید کرد که جهان نمی‌تواند تاخیر بیشتری را تحمل کند و اهمیت پاسخگویی، اصرار بر این که مسؤولین خشونت باید به دست عدالت سپرده شوند را مورد تاکید قرار داد.

آلتون در پایان گفته‌های خود بر ضرورت پاسخگویی اسرائیل در قبال اقداماتش تاکید کرد و آن را یک مسؤولیت اخلاقی برای جامعه جهانی خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.