واکنش‌های بین‌المللی به جنایت در اردوگاه آوارگان رفح/ کانادا: از عملیات نظامی حمایت نمی‌کنیم

وزیر خارجه کانادا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: از حمله (رژیم) اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح وحشت‌زده شده‌ام. جولی در ادامه با بیان اینکه کانادا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح حمایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: این سطح از رنج انسانی باید به پایان برسد.

در همین حال مارک میلر وزیر امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوتاوا به ۵ هزار نفر از ساکنان غزه روادید این کشور را اعطا می‌کند. در این بیانیه آمده است: کانادا به ۵ هزار نفر از ساکنان غزه که بستگانی در این کشور دارند، روادید الحاق به خانواده می‌دهد.

این در حالی است که اوتاوا پیشتر اعلام کرده بود که در چارچوب یک اقدام موقت ویژه، روادید کانادا را به یک هزار نفر از ساکنان غزه خواهد داد اما ظرفیت پذیرش این اقدام در روز گذشته (دوشنبه) به ۵ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، تاکید کرد: وحشت در غزه باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من اقدامات (رژیم) اسرائیل را که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بیگناهی شد که فقط به دنبال سرپناهی در این درگیری مرگبار بودند، محکوم می‌کنم.

همچنین جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح شد و تاکید کرد: حمله اخیر (رژیم) اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را به شدیدترین وجه محکوم می‌کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: من از خبر حملات اخیر (رژیم) اسرائیل که منجر به کشته شدن ده‌ها آواره از جمله کودکان در رفح شده است، وحشت‌زده شده‌ام.

بورل در ادامه با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به رفح باید فوراً متوقف شود، خاطرنشان کرد: حملات اخیر (رژیم) اسرائیل به رفح ثابت کرد که هیچ مکانی در غزه امن نیست.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد. این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.