دردسر مخالفت مجارستان برای طرح اتحادیه اروپا درباره اوکراین

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه نمی‌تواند هفت طرح حمایت از اوکراین با ارزش پنج میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) را تصویب کند، زیرا مجارستان مخالف است.

خبر مرتبط
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه + جزئیات

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه یک نهاد روسی و ۱۹ فرد به اتهام ادعایی نقض حقوق‌بشر اعمال کرد.

او در یک نشست خبری درباره موضع مجارستان درباره حمایت نظامی از اوکراین گفت: «هفت متن حقوقی منتظر تایید داریم، طرح‌هایی که بر اساس آن‌ها منابع اروپا به حمایت نظامی از اوکراین اختصاص می‌یابد. همه می‌گویند که ما به تعهدات خود عمل نمی‌کنیم و به‌موقع به وعده‌های خود جامعه عمل نمی‌پوشانیم.»

اخیرا پس از ماه‌ها بحث، کشورهای اتحادیه اروپا توافق کردند که از سود حاصل از حدود ۱۹۰ میلیارد یورو دارایی مسدودشده روسیه برای خرید سلاح برای اوکراین استفاده کنند. اما در جلسه سفرای اتحادیه اروپا فرستاده مجارستان با این طرح مخالفت کرد.

«ویکتور اوربان» رئیس‌جمهور مجارستان مدت‌هاست که می‌گوید اوکراین نمی‌تواند با دریافت حمایت‌های نظامی مضاعف در این جنگ پیروز شود.

پیش‌تر نیز وزیر خارجه این کشور با بیان اینکه مجارستان به اوکراین سلاح نخواهد فرستاد، گفت پیروزی اوکراین بر روسیه به عنوان یک قدرت هسته‌ای غیرممکن است.

او با انتقاد از باور کشورهای ناتو مبنی بر ممکن بودن پیروزی اوکراین بر روسیه با دریافت تسلیحات مضاعف، گفت اوکراین نمی‌تواند در چنین وضعیتی یک کشور هسته‌ای را شکست دهد و این تصور به دور از واقعیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.