تجدید میثاق نمایندگان دوره دوازدهم مجلس با آرمان‌های امام (ره)

نمایندگان منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مقام والای حضرت امام راحل و شهیدان گرانقدر ادای احترام کرده و تجدید عهد نمودند.

در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضاییه، سفرای کشورهای مختلف در تهران، روسای ادوار مجالس گذشته، حجت الاسلام محمدمحمدی گلپایگانی نماینده رهبر معظم انقلاب، جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، وزرای دولت سیزدهم، سرپرست موقت ریاست جمهوری، مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

در این مراسم بیش از ۲۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی پس از دریافت کارت‌های ویژه خود به داخل صحن مجلس راهنمایی شدند، تمامی راهروهای ورودی مجلس مزین به تصاویری از مراسم اختتامیه یازده دور مجلس شورای اسلامی بود.

این مراسم یک غایب ویژه داشت و جای خالیش در این مراسم حس می شود آری شهید جمهور آیت الله رییسی. هم او که جانش را در راه خدمت فدا کرد و جاودانه ماند دقیقا چهارسال پیش در چنین روزی ۷ خرداد ماه سال ۹۹ در کسوت رییس قوه قضاییه در ردیف میهمانان نشست و نظاره گر افتتاحیه مجلس یازدهم بود.

روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در نشست با خبرنگاران در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایران به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران، گفت: برگزاری مراسم عظیم و میلیونی تشییع و احترام به ساحت مقدس شهدا در کشور ما بار دیگر صحنه یکی از حماسه‌های کم‌نظیر تاریخ ما را به نمایش گذاشت و در کنار نام شهیدان، بار دیگر جهانیان عظمت و همبستگی ملت ایران را مشاهده کردند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، افزود: برای مردم ما که این صحنه‌ها را از آغاز انقلاب تا کنون مکرر دیده جای تعجب نیست ولی برای جهانیان و همه کسانی که این روزها اخبار شهدا را پیگری می‌کردند جای شگفتی و سؤال بوده که این چه اقتداری است و مردم ایران چقدر صبورانه در همه صحنه‌ها حاضر هستند و به جا قدرت و عظمت یکپارچگی خودشان را به نمایش می‌گذارند؛ ما با همه وجود باید به این ملت درود و آفرین بگوییم و عرض کنیم که جز خداوند بزرگ کسی نمی‌تواند اجر این همه پاک‌باختگی شما را بدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.