وزیر اسبق احمدی‌نژاد نیامده گرد و خاک کرد/ پدران آقازاده‌های رانتی خداحافظی کنند!

منوچهر متکی در نشست مشترک شورای وحدت با منتخبان مجلس دوازدهم، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت بویژه رئیس‌جمهور شهید و وزیر خارجه پرتلاش، با بیان اینکه در ۱۳ سال گذشته هرگز نامزد انتخابات نبوده‌ام، اما این دوره به لطف اعتماد مردم تهران به مجلس راه یافتم، گفت: از اقایان قالیباف و ذوالنوری برای حضور در این جلسه دعوت کرده‌ایم و هدف این جلسه، هم افزایی و جمع بندی درخصوص نحوه بهتر اداره مجلس است. امروز لازم است حمکرانی ها خود ارزیابی داشته باشند تا متوجه نقاط ضعف و قوت خود شوند و قادر به بازسازی آن باشند.

خبر مرتبط
پیام منوچهر متکی درباره انتخابات و مجلس جدید

منوچهر متکی ، منتخب مجلس دوازدهم، پیامی درباره انتخابات و مجلس جدید منتشر کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های ارزیابی، مردم هستند که باحضور یا عدم حضورشان در انتخابات اعلام نظر می‌کنند، تصریح کرد: مردم در انتخابات با ما حرف می زنند باید حرف آنها را بشنویم؛ در انتخابات اخیر بخشی از مردم پای صندوق رأی امدند و به ما رأی دادند. آنها طبق فرموده رهبر انقلاب مجاهدت کردند، برخی هم به ما رأی ندادند که درصدشان هم کم نیست، ما باید این رفتار را ارزیابی کنیم.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم افزود: مردم نگاه و تصور جدی کارآمد و کارساز از مجلس ندارند. مجلس  کارامدی لازم را ندارد و تصور مردم این است که مجلس یا به مشکلات جدی مردم توجه نمی کند و یا کارامدی لازم را ندارد؛ ما باید نگاه مردم به مجلس را تغییر دهیم و این نمی شود مگر با تحول خواهی! 

متکی با بیان اینکه باید در آرایش کار مجلس دقت کنیم، گفت: در مجلس کارکنانی داریم که بعضا ۳۰ سال در حوزه اداری مجلس کار کرده و حالا نماینده شده‌اند!

وی با اشاره به نقش زنان در مجلس، تصریح کرد: حضور زنان در ساختار تصمیم گیری مجلس کمرنگ است. حتی درمقایسه با همسایگان تعداد کمی نماینده زن در مجلس داریم. ما معتقدیم باید در هیات رئیسه مجلس و ریاست کمیسیون‌ها از بانوان استفاده کنیم.من

منتخب مردم تهران در مجل دوازدهم همچنین به انتقاد از پدیده آقازادگی پرداخت و گفت: اینکه فرزندان برخی از مسئولان به خودشان حق می دهند که حیثیت و سوابق پدرشان را به حراج گذاشته و به رانت خواری روی بیاورند، از سوی مردم پذیرفته نیست. اگر نمی توانیم باید از مسئولیت خداحافظی کنیم.

متکی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای خدمت به دو ویژگی نیت پاک و خستگی ناپذیری آیت الله رئیسی اشاره و تاکید کرد: مردم این موارد را از سوی او  مشاهده کردند، به همین دلیل در مراسم حضور یافتند و حمایت‌شان را از رئیس جمهور شهید اعلام کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.