معارفه معاون جدید در غیبت شهید رئیسی+عکس

سید محمد حسینی معاون سابق پارلمانی ریاست جمهوری، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه امسال با ارسال نامه ای به شهید ابراهیم رئیسی، استعفای خود را از کسوت معاونت پارلمانی اعلام کرده بود.

در استعفانامه حسینی آمده بود: «ده روز مهر گردون افسانه است‌ و افسون/نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا» آغاز کرده، افزود: از ۳۳ ماه قبل که مسئولیت معاونت امور مجلس و وظیفه خطیر برقرای پیوند و هم‌افزایی بین دو قوه به بنده واگذار شد، به فضل الهی بی وقفه و مجدانه تلاش شد تا با به‌کارگیری تجارب دوران نمایندگی مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولیت‌های علمی و اجرایی و بهره‌گیری از آشنایی و صمیمیت با نمایندگان محترم، مسئولان، نخبگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سراسر کشور و نیز با مساعدت مدیران و کارکنان خدوم معاونت و همکاری معاونان و مدیران امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در مسیر همگرایی، همدلی و تعامل سازنده مجلس و دولت اقدام شود تا به دور از تنش و تقابل، اقدامات اساسی در کشور صورت گیرد و ثمرات آن عاید جامعه گردد. خداوند نصیر و بصیر را بر این توفیق شاکر و سپاسگزارم.»

به گزارش اقتصادنیوز، معاون سابق رئیس‌جمهور در ادامه استعفانامه‌ خود خطاب به رئیس جمهور فقید تأکید کرده بود: «اینک در پایان دوره مجلس یازدهم و شروع به کار مجلس دوازدهم به نظر می رسد ترجیح بر این است که فرد دیگری جایگزین شود. توفیق روز افزون جنابعالی و دولت «کار و فعالیت» را در خدمت بی منت به مردم شریف، پیشرفت ایران عزیز و اجرای رهنمودها و منویات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب از خداوند قادر متعال خواهانم.»
 
حکمی که پس از شهادت ابراهیم رئیسی امضا شد

به گزارش اقتصادنیوز، بعد از به شهادت رسیدن سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد، محمد مخبر با حکم رهبر انقلاب سرپرستی ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. او روز جمعه چهار خردادماه حکم انتصاب سرپرست معاونت پارلمانی را برای محمود حسینی پور صادر کرد.

در متن حکم مخبر برای حسینی‌پور آمده است: 

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سیدمحمود حسینی‌پور

به استناد اصول (۱۳۱) و (۱۲۴) قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و توانمندی جناب‌عالی، بموجب این حکم به سمت «سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با توجه به اصول عدالت‌محوری، پاکدستی و فسادستیزی، حفظ روحیه انقلابی و جهادی و با سرلوحه قرار دادن «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و مفاد «عهدامه مدیران دولت مردمی» در تحقق شعار دولت مردمی- ایران قوی» موفق و سربلند باشید.

محمد مخبر
سرپرست ریاست جمهوری»

برگزاری مراسم معارفه در نبود رئیس جمهور شهید

به گزارش اقتصادنیوز، امروز یکشنبه 6 خردادماه مراسم تودیع و معارفه معاونان پیشین و جدید پارلمانی ریاست جمهوری در نبود شهید ابراهیم رئیسی برگزار شد. تصاویر این مراسم را می‌بینید.

171170975

63047242

171170933

171170956

171170959

171170966

به گزارش اقتصادنیوز، محمود حسینی‌پور از ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حکم محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شده بود و پیش از این استاندار مازندران بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.