آلمان به اسرائیل هشدار داد

صدراعظم آلمان به تل‌آویو نسبت به گسترش عملیات نظامی در نوار غزه و شهر رفح هشدار داد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در میزگردی که توسط شبکه RND در پوتسدام سازماندهی شده بود، گفت: ما حمله به رفح  را غیرمسئولانه می‌دانیم و در این مورد هشدار می‌دهیم و معتقد نیستیم که هیچ تصوری وجود ندارد که این در نهایت بدون تلفات انسانی باورنکردنی به غیرنظامیان بی گناه رخ دهد.

خبرگزاری آلمان در گزارش خود آورده است: شولتس همچنین گفت که آلمان تسلیحاتی را که ایالات متحده اکنون در نظر دارد به ارتش اسرائیل ارائه نکند، ندارد.

خبر مرتبط
واکنش بورل به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

جورپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل گفت این اتحادیه مجبور خواهد شد میان تعهد به حمایت از نهادهای بین‌المللی و حمایت از اسرائیل یکی را انتخاب کند.

وی همچنین درباره ماهیت موشک‌های دوربرد تاروس، که اوکراین ماه‌هاست درخواست آن را دارد، گفت: استفاده از این تسلیحات، که دارای برد ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایلی) است، خطر ایجاد یک رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه را به همراه خواهد داشت.

آلمان تاکنون سخاوتمندانه تجهیزات نظامی برای اوکراین را تامین کرده اما قاطعانه از پیروی فرانسه و بریتانیا در ارائه موشک‌های دوربرد خودداری کرده است.

خبر مرتبط
اعلام آمادگی آلمان برای بازداشت نتانیاهو

اگر حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» توسط دیوان بین المللی کیفری صادر شود برلین مجبور است که او را بازداشت کند.

روسیه بارها هشدار داده که با دادن تسلیحات پیشرفته‌تر به اوکراین، غرب به مشارکت مستقیم در خصومت‌ها نزدیک‌تر می‌شود و پیامدهای بالقوه وخیم‌تری خواهد داشت.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که برلین ۲۸ میلیارد یورو (۳۰.۴ میلیارد دلار) برای کمک نظامی اختصاص داده که آن را به دومین حامی بزرگ کی‌یف تبدیل کرده است. 

شولتس در مقاله‌ای که در اکونومیست منتشر شد، نوشت: «این مهم است که واضح باشد ناتو به دنبال رویارویی با روسیه نیست.» او متعهد شد که برلین کاری که بتواند کشورش را به یک طرف مستقیم در این درگیری تبدیل کند، انجام نخواهد داد.

او همچنین از پیشنهادی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع ناتو بر فراز اوکراین که توسط آندرس فوگ راسموسن، رئیس سابق بلوک نظامی، ارائه شده بود، انتقاد و این ایده را خطرناک توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.