توافق ایران و سودان دردباره بازگشایی سفارتخانه‌ها

وزیر امور خارجه سودان و سرپرست وزارت امور خارجه ایران پس از دیدار در تهران به مناسبت بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهانش، درباره تسریع در روند بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

خبرگزاری رسمی سودان «سونا» گزارش داد که حسین عوض علی در پیامی تسلیت رئیس شورای حاکمیت، دولت و مردم سودان را به مناسبت درگذشت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان را در سانحه سقوط بالگرد به علی باقری کنی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه سودان بر همبستگی دولت و مردم کشورش با دولت و ملت برادر ایران در این حادثه دردناک و از دست دادن رئیس‌جمهور و یکی از رهبران خود که در خرد و دانش ممتاز بود و همچنین وزیر امور خارجه توانمند ایران تأیید و ابراز اطمینان کرد که ایران با تکیه بر زیرساخت‌های سیاسی باسابقه و قدیمی خود به سرعت بر این فاجعه غلبه خواهد کرد.

سرپرست وزارت خارجه ایران هم از حمایت و پشتیبانی مقامات سودانی در پی این حادثه دردناک که از طریق ارسال پیام تسلیت و همدردی یا سفر وزیر امور خارجه به تهران انجام شد و عمق روابط برادری بین دو کشور را به نمایش گذاشت و باعث تسلی خاطر مردم ایران شد، قدردانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.