هشدار درباره توقف کمک‌های بشردوستانه به غزه/  توزیع مواد غذایی متوقف شد

 مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از فعالان امور بشردوستانه و نیروهای سازمان ملل در غزه و نیز حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و بازگشایی گذرگاه آن استقبال کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی با اشاره به اینکه عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح یک تراژدی غیرقابل توصیف است، افزود که عملیات زمینی این رژیم در رفح، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جنگ‌زدگان فلسطینی را که به این شهر پناه آورده بودند، به مناطق بدون سرپناه، آب و امکانات بهداشتی آواره کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه با بیان اینکه این عملیات نظامی ورود کمک‌های بشردوستانه به بخش جنوبی غزه را متوقف کرده است، ادامه داد: اعتراض‌های جهانی برای توقف فوری حمله به رفح آنقدر بلند است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

گریفیتس در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) عنوان کرد: حمله به رفح به ورود کمک‌ها به بخش‌های جنوبی غزه پایان داد و عملیات‌های بشردوستانه را تا سر حد شکست فلج کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه همچنین خاطرنشان کرد که حمله رژیم صهیونیستی به رفح، توزیع مواد غذایی و تامین سوخت برای وسایل نقلیه‌ای که این کمک‌ها را به نقاط مختلف غزه می‌رساندند، متوقف کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.