واگذاری تعیین سقف افزایش اجاره‌بها به شورای مسکن استان‌ها

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با یادآوری در حال ساخت بودن ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن، اظهار کرد:  طی هفته جاری ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد  که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید آیت‌الله رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وی از صدور  277 هزار پروانه در بافت فرسوه خبر داد و با اشاره به ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، افزود:به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ به آنها داده شود. بر این اساس شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

خبر مرتبط
مدیرعامل یکی از تعاونی‌های مسکن مهر بازداشت شد+ جزئیات

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با اشاره به بازداشت مدیر عامل یکی از تعاونی‌های مسکن مهر مهرآباد رودهن اعلام کرد: این دستگیری پیرو محکومیت فرد مذکور در محاکم تجدید نظر دادگستری استان تهران صورت گرفت.

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.