تداوم هجوم نیروهای ارتش اسرائیل به شهرک‌های مختلف کرانه باختری

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» اعلام کرد که یورش‌های نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیست به شهرک‌های مختلف کرانه باختری شامل شهرک «جیت» در شرق «قلقیلیه» و شهرک‌های «سالم»، «بزاریا» و «برقه» در نابلس و روستای «سلواد» در شمال شرق شهر رام الله بود.

خبر مرتبط
انهدام تانک مرکاوای اسرائیلی از سوی حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان از منهدم کردن یک تانک مرکاوای اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

همچنین این یورش‌هال شامل شهرک‌های قلقیلیه، دورا و الخلیل بود و طی آنها تعدادی از شهروندان فلسطینی نیز بازداشت شدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد اشغالگران به ۲ روستای «بزاریا» و «برقه» در شمال نابلس یورش بردند، همچنین آنها به روستای «واد الشاجنه» در جنوب شهر دورا در الخلیل جنوبی حمله کردند.

به گزارش این منبع، اشغالگران ورودی اصلی این روستا را مسدود و به سمت خانه‌های فلسطینی‌ها بمب‌های صوتی شلیک کرده و منطقه را تحت محاصره خود درآوردند.

به گزارش الجزیره، اشغالگران به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری اشغالی و شهرک جیت واقع در شرق این شهر نیز حمله کردند.

آنها با خودروهای زرهی خود منزل طارق داوود، چهره تحت تعقیب مقاومت فلسطین را به محاصره درآورده و در راستای تحت فشار گذاشتن او برای تسلیم کردن خود، چند تن از نزدیکانش را بازداشت کردند.

اشغالگران به شهر دورا در استان الخلیل نیز یورش برده با خودروهای زرهی خود در خیابان‌های این شهر شروع به گشت‌زنی کرده و با یورش به چند خانه در این شهر آنها را تفتیش کردند.

همچنین اشغالگران در منطقه جنوب شهر الخلیل نفوذ کرده و به سمت ساکنان این منطقه گلوله جنگی، بمب صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

اشغالگران صهیونیستی به محله‌های «جابر»، «السلایمه» و «واد الحصین» در مرکز الخلیل یورش برده و ۲ فلسطینی که یکی از آنها یک کودک بود، بازداشت کردند.

اشغالگران با تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه، منع عبور و مرور را اعلام کرده و به چند خانه یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی نیز نوشتند اشغالگران در آسمان شهرک سلواد در شمال شرق رام الله بمب‌های نوری شلیک کردند.

این تحولات و یورش‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی تنها یک روز پس از آغاز درگیری‌های مسلحانه در پی یورش اشغالگران به اردوگاه بلاطه در نابلس شکل گرفت و همزمان تل‌آویو وضعیت فوق العاده در شهر و اردوگاه جنین را تمدید کرد.

اشغالگران صبح پنجشنبه پس از حمله جدیدی به مدت 2 روز که به شهادت ۱۲ فلسطینی از جمله چهار دانش آموز و یک پزشک منجر شد، از شهر و اردوگاه جنین عقب‌نشینی کردند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته، مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی با تشدید حملات اشغالگران صهیونیست روبه‌رو هستند که در نتیجه آن ۵۱۴ فلسطینی به شهادت رسیده، ۵۰۰۰ تن دیگر زخمی شده و بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی دیگر به بازداشت اشغالگران درآمدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.