واکنش تند و تیز روسیه به فرمول صلح زلنسکی

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل به اسپوتنیک گفت: «تنها پلتفرمی که رژیم کی‌یف دوست دارد دیگران در مورد آن بحث کنند، فرمولی است که به اصطلاح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مطرح کرده که کاملا غیرواقعی است و مبتنی بر تفکر واهی اوست که اوکراین قادر به تحمیل شکست روسیه است. بنابراین این یک نوع اولتیماتوم است و هیچ دلیلی در دنیا وجود ندارد که کسی حتی مسکو در مورد این اولتیماتوم بحث کند.»

خبر مرتبط
روسیه آمریکا را تهدید کرد

سخنگوی کرملین گفت، مسکو به واشنگتن هشدار داده که اجازه ندهد اوکراین با تسلیحاتی که آمریکا برایش تامین کرده به خاک روسیه حمله کند.

این مقام دیپلماتیک روسیه در ادامه گفت: «غرب از وضعیت در میدان نبرد در اوکراین و به دلیل امتناع اوکراینی‌ها از جنگیدن برای رژیم کی‌یف در بحبوحه خدمت سربازی اجباری وحشت زده است. کاملا واضح است که حامیان غربی کی‌یف در حال حاضر به دلیل وضعیت میدانی و به دلیل این واقعیت که اوکراینی‌ها، حاضر به جنگیدن نیستند، در وحشت به سر می‌برند. سربازی اجباری در کشور وجود دارد که نتایجی را که زلنسکی امیدوار یا وعده داده بود، به ارمغان نمی‌آورد.»

پولیانسکی به طعنه خاطرنشان کرد فقط روانپزشکان می‌توانند توضیح دهند که چرا اروپایی‌ها، از جمله امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس، به طور فزاینده‌ای خواستار افزایش خطرات در درگیری با اعزام نیرو به اوکراین یا پیشنهاد حمله به خاک روسیه هستند.

خبر مرتبط
روسیه فاش کرد/نقش اوکراین در یک عملیات تروریستی

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جریان سفر امروز (جمعه) خود به بیشکک گفت، این سرویس ​​شواهدی دارد مبنی بر اینکه اطلاعات نظامی اوکراین مستقیما با حمله تروریستی سالن کنسرت مسکو در ۲۲ مارس مرتبط است.

وی گفت در عوض ایالات متحده با اعمال محدودیت‌های خاصی در استفاده از سلاح‌های خود توسط کی‌یف، موضع متعادل‌تری اتخاذ می‌کند.

سوئیس از ۱۵ و ۱۶ ژوئن میزبان کنفرانسی در سطح مقام‌های ارشد درباره صلح اوکراین در منطقه «بوئرگن استوک» واقع در حومه لوسرن خواهد بود. بیش از ۱۶۰ هیئت از سراسر جهان برای شرکت در این رویداد دعوت شده‌اند. روسیه دعوت نشده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته که واضح است کنفرانس موسوم به صلح نتیجه‌ای در پی ندارد چون بدون مشارکت روسیه امکان گفت‌وگوهای موثر در مورد اوکراین وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.