تصویری از خانه ابدی مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی+عکس

پیکر مطهر شهید مالک رحمتی صبح امروز از مشهد و با پرواز اختصاصی و همراه با تشریفات به فرودگاه سهند مراغه منتقل شد.

امروز شهرستان مراغه با میزبانی از جمعیت کثیری از مردم آماده است تا جوان خدوم و انقلابی این خاک را در آغوش گیرد، مردم زیادی از اکثر نقاط استان و حتی کشور برای مراسم تشییع استاندار فقید آذربایجان شرقی آمده‌اند.

دقایقی پیش وزیر کشور نیز به منظور شرکت در مراسم تشییع شهید رحمتی وارد شهرستان مراغه شد.

photo_2024-05-24_11-32-47

هم‌اکنون (ساعت ۱۰ صبح )امروز جمعه ۴ خرداد ماه مراسم تشییع پیکر شهید مالک رحمتی به طور رسمی شروع شده اما مردم قدردان و غیور شهرستان مراغه از چند ساعت مانده به آغاز مراسم عازم محل برگزاری شدند.

امروز همه در میدان استاد کریمی مراغه‌ای تجمع کرده‌اند تا آخرین وداع را با فرزند برومند این شهرستان داشته باشند.

مراسم تشییع پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی از میدان استاد کریمی شروع شده و تا میدان ۲۲ بهمن«اوقاف» این شهرستان ادامه دارد.

پس از اقامه نماز در میدان اوقاف پیکر مطهر وی به گلزار شهدا انتقال و در جوار شهدای دوران دفاع مقدس به خاک سپرده می‌شود.

مراسم ترحیم شهید مالک رحمتی و بزرگداشت شهدای سانحه هوایی از ساعت ۱۶ تا ۱۸.۳۰ در مسجد جامع مراغه برای برادران و همچنین در مسجد شهدا برای بانوان برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.