پیگیری سازمان محیط‌زیست برای دریافت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی

حسن اکبری درباره اقدامات انجام شده برای انتقال مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: ما رایزنی‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم و چنین تصمیم باید در سطح کلان دولت گرفته شود بنابراین نمی‌توانم درباره نتیجه پیگیری‌ها نظر قطعی بدهم. .

وی تاکیدکرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ منابع ژنتیک حیات وحش کشور تلاش می‌کند و عمده نیروهای ما نیروهای حفاظتی است و عمده اقدامات ما با هدف حفاظت انجام می‌شود حتی اگر برای جایی مساله بهره‌برداری مانند اکوتوریسم را مطرح می‌کنیم، این کار با هدف ایجاد منابعی برای حفاظت است. در این شرایط اگر کنوانسیونی مانند کنوانسیون تنوع زیستی - که رویکرد اصلی آن حفظ منابع ژنتیک کشور است - در سازمان محیط زیست باشد، متناسب‌تر خواهد بود.

اکبری در پایان ضمن بیان اینکه به هر حال درباره این موضوع باید در دولت بحث شود و ممکن است که دلایل خاصی باشد که قبلا چنین تصمیمی گرفته شده است، اظهارکرد: در مراحلی انتقال مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به نقطه‌ای رسید که در آستانه تصمیم‌گیری بود. به عنوان نمونه جزو موضوعات در نظرگرفته شده برای طرح در کارگروه ملی ایمنی زیستی بود که قبلا این موضوع در آن مطرح و تصمیم‌گیری شده بود اما فرصت نشد تا در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.