هدف اصلی رزمایش هسته‌ای روسیه مشخص شد

 

نشریه چینی گلوبال تایمز نوشت: مانور‌های هسته‌ای روسیه ممکن است ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) را وادار کند که به عزم مسکو برای دفاع از منافع خود ایمان آورده و آن را به رسمیت بشناسد.

این نشریه می‌گوید: «هدف از این رزمایش‌ها نبرد واقعی نیست، بلکه بازدارندگی مؤثر است و تضمین می‌کند که ایالات متحده و ناتو اقدامی نخواهند کرد».

این مقاله خاطرنشان می‌کند که این مانور‌ها عمدتاً برای نشان دادن قدرت است، زیرا بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده در حال حاضر به دنبال اعمال فشار نظامی بر روسیه است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش از این خاطرنشان کرد که اظهارات نمایندگان کشور‌های غربی در مورد آمادگی آنها برای اعزام نیرو به اوکراین مستلزم پاسخ مسئولانه، سریع و موثر مسکو است. به گفته وی، رزمایش‌های هسته‌ای روسیه ارتباط مستقیمی با آخرین اظهارات تهدیدآمیز، تحریک آمیز و تشدید کننده تعدادی از نمایندگان اروپایی در این قاره دارد.

وزارت دفاع روسیه دو هفته قبل گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرد. هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.