پرتاب ۲۳ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین+جزئیات

به گزارش اسپیس ،«اسپیس‌ایکس»(SpaceX) یک مجموعه دیگر از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را شب چهارشنبه ۲۲ مه از فلوریدا پرتاب کرد که دومین ماموریت را در کمتر از ۲۴ ساعت برای این شرکت رقم زد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) با ۲۳ فضاپیمای «استارلینک»(Starlink) در ساعت ۱۰:۳۵ شب به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا بلند شد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود هشت دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این هشتمین پرتاب و فرود برای اولین مرحله ویژه فالکون ۹ بود. از میان هفت پرواز پیشین این مرحله، سه ماموریت به پرتاب ماهواره استارلینک و ماموریت‌های سرنشین‌دار خصوصی «آکس-۲»(Ax-۲) و «آکس-۳» به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» اختصاص داشت.

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل کردن ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا آنها را حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر کند.

پرتاب چهارشنبه شب، دومین پرتاب در روز ۲۲ مه برای اسپیس‌ایکس بود. این شرکت صبح همان روز، مأموریت «NROL-۱۴۶» را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در کالیفرنیا پرتاب کرد و یک مجموعه‌ از ماهواره‌ها را برای «اداره ملی شناسایی آمریکا»(NRO) به مدار زمین فرستاد.

این پنجاه و دومین پرتاب مداری اسپیس‌ایکس در سال بود. سی و شش مورد از این ماموریت‌ها به ساختن شبکه ماهواره‌ای بزرگ و همیشه در حال رشد استارلینک اختصاص یافته‌اند که در حال حاضر از حدود ۵۹۵۰ ماهواره فعال تشکیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.