ماجری تذکر جدی ابراهیم رئیسی به وزیر علوم

محمدعلی زلفی‌گل در برنامه زنده تلویزیونی "شهیدجمهور" بر اهمیتی که رئیس‌جمهور شهید به حوزه آموزش عالی می‌داد، سخن گفت و گفت: رئیس جمهور فقید به مرجعیت علمی و پیشرو بودن دانشگاه ها تاکید داشتند و معتقد بودند که دانشگاه‌های کشور باید مهارت محور باشند.

وی همچنین ادامه داد: با تاسیس صندوق علوم، تحقیقات و فناوری،درصدی از اعتبارات دولتی پژوهشی دستگاه‌ها به این صندوق اختصاص داده می‌شود تا پژوهش‌های لازم در زمینه رفع مسائل شرکت ها انجام شود. 

وزیر علوم گفت: همچنین با تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در وزازت علوم دولت سیزدهم، حدود ۷۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و واحدهای فناور ایجاد شد که بیشتر برای نخبگان بوده است. 

وزیر علوم ادامه داد: با حساسیتی که رئیس‌جمهور شهید به حوزه علم و پژوهش داشتند، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ۱۱ سال دو بار در این مدت با حضور شخص ایشان برگزار شد و مصوبات خوبی در آن به تصویب رسید. 

وی افزود: پرداخت گرنت پژوهانه و ایجاد یک ردیف بودجه برای حملیت از پژوهشگران مستقل از دیگر مصوبات شورای عالی عتف است که با حمایت ویژه رئیس جمهور شهید عملی شد. 

زلفی گل تاکید کرد: وزارت علوم پیگیر پرداخت فوق العاده ویژه یاوران علمی است. آیین نامه پژوهانه تدوین و باید در هیئت دولت به تصویب برسد. 

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی بسیار حساس بودند تا حقی ناحق نشود، گفت : ایشان در خصوص اخراج استادان به بنده تذکر جدی داده بود که مراقب باشم حق کسی ضایع نشود و در همین خصوص سفر کاری به یزد را ناتمام گذاشتم و برای ارائه گزارش و پیگیری دقیق موضوع به تهران برگشتم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.