ارتش اسرائیل ۱۰ تیپ به غزه اعزام کرد

 روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز چهارشنبه خود اعتراف کرد، دست کم ۱۰۰ نظامی اسرائیلی از ابتدای آغاز عملیات رفح به بیمارستان منتقل شده‌اند که حال برخی از آنها بسیار وخیم است.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع بیمارستانی خبر داد، میانگین ورود نظامیان مجروح به بیمارستان‌ها بعد از 6 مه زمان آغاز عملیات رفح به شدت افزایش یافته است در حالی که برخی از آنها به دلیل آغاز مجدد درگیری در شمال و مرکز نوار غزه مجروح شده‌اند.

براساس پایش انجام گرفته توسط این رسانه عبری زبان، معمولا نظامیانی که در شرایط وخیمی دارند به بیمارستان‌های برزیلای و آسوتا در اشدود منتقل می‌شوند که نزدیک‌‌ترین بیمارستان‌ها به نوار غزه محسوب می‌شوند و بقیه مجروحین نیز که شدت مجروحیت آنها کمتر است به بیمارستان‌‌هایی در مرکز (فلسطین اشغالی) و قدس اعزام می‌گردند.

خبر مرتبط
بلینکن: مصر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تضمین کند

وزیر خارجه آمریکا از مصر خواست هر کاری که در توان دارد برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

براساس آمار منتشر شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی که این رسانه آن را باز نشر داده، آمار رسمی نظامیان مجروح جنگ غزه ۳۵۴۳ نظامی است است که حال ۵۴۶ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

این آمار سوای تلفاتی است که اسرائیل در روز عملیات طوفان الاقصی متحمل شده است.

همچنین به گفته خبرنگاران اسرائیلی آنها بدون هماهنگی با اداره نظارت بر انتشار اخبار ارتش اسرائیل اجازه اعلام مرگ نظامیان اسرائیلی را ندارند، در حالی که ارتش اسرائیل نیز معمولا این اطلاعات را به شکلی محدود در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

این در حالی است که به گفته کارشناس امور رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نظامیانی که به عنوان به شدت مجروح ذکر می‌شوند، در واقع به هلاکت رسیده اند.

با این وجود یدیعوت آحارانوت به نقل از مدیر اورژانس بیمارستان شیبا خبر داد، از زمان آغاز حملات به رفح، شمار بلاگردهایی که در نزدیکی بیمارستان فرود می‌آیند از یک بالگرد در هفته به دو بالگرد در روز رسیده است و معمولا مجروحین به دلیل اصابت گلوله‌های ضد زره یا تله‌های انفجاری و بمب زخمی‌ شده‌اند.

در همین راستا رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها در نوار غزه، در حال حاضر به ۱۰ تیپ ارتش دستور انجام عملیات جنگی در این منطقه داده شده است.

خبر مرتبط
۲ حادثه بسیار سخت برای نظامیان اسرائیل در غزه

منابع رسانه‌ای عبری زبان از ۲ حادثه بسیار سخت برای نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشته و زخمی‌شدن ۶ نظامی در این اتفاق خبر دادند.

این رسانه وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه خبر داد، ۱۰ تیپ ارتش هم‌اکنون در نوار غزه از جمله رفح وارد جنگ شده‌اند که از ابتدای ماه جاری میلادی بی سابقه بوده است.

در این گزارش آمده است ارتش اسرائیل عملیات خود را در رفح گسترش داده و در حال پیش روی در محور فیلادلفیا در طول مرز با مصر است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم با تایید این خبر به نقل از منابع آگاه در ارتش صهیونیست خبر داد، از ۱۰ تیپ فعال در نوار غزه نیمی از آنها در رفح درگیر بوده، ۳ تیپ در جبالیا و بقیه هم در مرکز نوار غزه مشغول جنگ هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.