جزئیات اولین مرحله از رزمایش‌های هسته‌ای روسیه

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اولین مرحله از سلسله رزمایش‌های هسته‌ای شامل آموزش عملی در زمینه‌سازی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک از جمله موشک‌های کینژال و اسکندر با قابلیت حمل هسته‌ای می‌شود.

این رزمایش‌ها در منطقه نظامی جنوبی که شامل مناطق روسیه در جنوب از جمله در مرز با اوکراین است، انجام می‌شود.

خبر مرتبط
اقدام غیرمنتظره هند در قبال روسیه

هند در اقدامی کم‌سابقه از پالایشگاه‌های نفتی دولتی و شرکت خصوصی ریلاینس اینداستریز درخواست کرده است در خصوص قرارداد تامین بلندمدت نفت با روسیه، مشترکا مذاکره کنند.

وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۶ می (۱۷ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این سلسله رزمایش‌ها در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای برخی از مقام‌های غربی در مورد فدراسیون روسیه انجام خواهد شد.

به نوشته اِی بی سی نیوز، این اعلامیه پس از آن صادر شد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تکرار کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌کند و دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس نیز گفت که نیروهای کی‌یف می‌توانند از سلاح‌های دوربرد بریتانیا برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کنند.

کرملین این اظهارات را خطرناک و تشدید کننده تنش بین روسیه و ناتو توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در ۶ می (۱۷ اردیبهشت) در سخنانی اعلام کرد که اظهارات مکرون و دیگر مقام‌های بریتانیایی و آمریکایی آغازگر دور جدیدی از تشدید تنش‌ها بوده و باعث برگزاری رزمایش‌های هسته‌ای از سوی روسیه شده است.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شامل بمب‌های هوایی، کلاهک‌های موشک‌های کوتاه‌برد و مهمات توپخانه‌ای هستند که برای استفاده در میدان‌های جنگ طراحی شده‌ و قدرت کمتری نسبت به سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دارند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.